Auto schept wielrenner op Verlengde Lodewijkstraat

nieuws
Foto: Patrick Wind - 112groningen.nl

Bij een verkeersongeluk op de Verlengde Lodewijkstraat heeft maandagochtend een automobilist een wielrenner geschept. Dat meldt Patrick Wind van de incidentenwebsite 112groningen.nl.

Het ongeluk gebeurde rond 07.40 uur ter hoogte van de kruising met de Verlengde Willemstraat. “Hoe het ongeluk precies heeft kunnen gebeuren is onbekend”, vertelt Wind. “De bestuurder van een personenauto zag de wielrenner over het hoofd waardoor een botsing het gevolg was.” Hulpverleners waren snel ter plaatse. Ambulancemedewerkers hebben de fietser gecontroleerd, maar het slachtoffer hoefde niet mee naar het ziekenhuis.

De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeluk.

Deel dit artikel:

  1. zo als bekend hebben wielrenners scheit aan auto’s en nemen vaak voorrang en drukken zie overal tussen. ze weten dat ze beschermd zijn door de wet en da de auto bestuurders altijd de schuld krijgt! het word tijd dat de wet hier in veranderd!

  2. Weet je wat ook bekend is, dat er mensen zijn die reageren op een artikel en daarbij hun eigen waarheid gebruiken terwijl er duidelijk staat dat de oorzaak onbekend is.

    Sommige wielrenners kunnen inderdaad soms irritant aanwezig zijn maar dat neemt niet weg dat automobilisten de grootste aso verkeer deelnemers zijn. Rij maar even van noord naar zuid via de binnenstad ( lopend of fietsend ) en zie al die aso’s hun auto half op het fietspad parkeren, op de stoep, weigeren om te stoppen bij een zebrapad, de radio loeihard aan met de ramen open, asbakken die op straat geleegd worden, te hard rijden, in het fiets vak gaan staan bij het stoplicht om een paar dingen te noemen.

    Overigens is het geheel terecht dat fietsers en voetgangers beschermt worden, als dat namelijk niet gebeurd krijg je dodelijke ongevallen en die doden vallen niet aan de kant van de automobilisten. ( kijk maar naar landen waar de fietsers en voetgangers niet beschermt worden )

    Wat ook in de wet veranderd moet worden is dat ongefundeerde reacties niet geplaatst moeten worden. ;)

    Dan

  3. Hard rijdende wielrenner op weg naar zijn kantoor ?
    Dat doet hij dagelijks, omdat zittend werk toch wel erg ongezond is ?
    Wat aan de late kant misschien ..en daarom wat sneller dan gewoonlijk…altijd hard ?
    De automobilist verblind door de nog redelijk laagstaande zon ..?
    Ik zeg maar wat hoor ..maar een ongeluk zit in een klein hoekje .
    En dit soort van ongevallen ..wordt de schuld regelmatig bij de automobilist gelegd ( het is de wet)
    artikel 185 Wegenverkeerswet..
    Daarom zijn de fanatieke fietsers/fanaten hobbyisten meestal brutaler in het verkeer dan de gemiddelde gebruiker, en nemen ze meer risico’s en nemen het “”recht”..,wij zijn toch wel beschermd door de wet wel heel letterlijk, en dat zorgt voor “onzorgvuldig” verkeersgedrag, met alle risico’s van dien..en die worden dan voor een deel weer afgeschoven op de tegenpartij… zie artikel 185 omdat men zo kwetsbaar is als fietser.
    https://youtu.be/4BOu-Kroz1M
    Zucht…beelden zeggen meer dan woorden .
    Jammer dat velen dit niet door hebben tot ze wakker worden in het ziekenhuis .
    Meestal loopt het met een sisser af ..en komt alle weer goed ..soms ..niet ..en dat zou je toch wat vaker moeten beseffen als je met 40/50 kilometer per uur door de stad raast.
    Met alle ongevallen in de stad hoop ik OOK NU WEER dat alles goed komt met deze fietser en de hevig geschrokken automobilist ..

  4. René kan het weten van dat zittende werk. Vooralsnog gaan natuurwetten voor mensenwetten en is iedere wielrenner zich zeer bewust van zijn eigen kwetsbaarheid in het verkeer. Meer dan appende tieners die over de wegen plegen te zwalken.

  5. aanvulling, die video geeft precies aan wie er fout is en dat ben jijzelf Rene, jij moet stoppen voor de haaientanden de fietser heeft voorrang en neemt die terecht ook gewoon. Jij hebt zelf geen clou wat de verkeersregels zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *