Machinisten VVMC wijzen eindbod Arriva af: staking dreigt

nieuws
Foto: Sebastiaan Scheffer

Machinisten van vakbond VVMC hebben het eindbod van vervoersbedrijf Arriva en Keolis afgewezen. Het loonbod wordt als onvoldoende beschouwd waardoor acties nu dreigen.

Machinisten van Arriva willen hetzelfde salaris verdienen als de collega’s van de NS. De regionale vervoersbedrijven willen daar niet aan. “Het gat tussen onze eisen en het eindbod is dusdanig groot dat een afwijzing te verwachten viel”, zegt Wim Eilert van de vakbond. “De werkgevers willen weliswaar iets doen aan de grote verschillen tussen de CAO NS en de CAO Multi Modaal maar da manier waarop het nu voorgesteld wordt is te karig en zorgt voor tweespalt op de werkvloer. Daarnaast willen de werkgevers geen garantie geven dat het gat in 5 jaar wordt dicht gelopen.”

Nu het eindbod van tafel is geveegd gaat de vakbond een ultimatum opstellen, waarin aangegeven gaat worden wat de leden van de VVMC willen. “Als de werkgevers niet ingaan op ons ultimatum dan zullen er acties gaan volgen.”

Deel dit artikel:

  1. Natuurlijk! Weer over de ruggen van de passagiers! Wat is dat toch een ramp, die werkschuwe figuren. Waarom gelijk aan de NS? Een gemeenteraadslid verdient toch ook niet hetzelfde als een lid van de Tweede Kamer? Wat is dat voor een vergelijking. Stakers gewoon ontslaan, zonder uitkering. Er zijn meer dan genoeg mensen, die graag voor dat riante salaris de trein willen besturen,

    1. Robert, je mag wel eens een dagje met ons meedraaien op de trein, dan weet je waar we dagelijks mee geconfronteerd worden qua spoorlopers maar ook qua agressie. En waarom mogen wij niet hezelfde verdienen als collega’s bij NS ? Wij moeten dezelfde keuringen ondergaan en krijgen met dezelfde problemen te maken. Bovendien zijn onze diensten intensiever dan bij NS omdat wij veel meer stops maken. Tenslotte worden bij NS de zogenaamde technische controles door storingsmonteurs gedaan. Bij Arriva moeten machinisten dat doen, tegen 10% minder salaris als een machinist bij NS !

    2. Wat kost zo een ATO-techniek systeem nou eigenlijk ?
      Hoe veilig is het eigenlijk ?
      Hoe lang duurt het voordat zoiets terug wordt verdient ?
      Hoe lang duurt het voordat machinisten totaal overbodig worden ?
      Hoeveel zorgen zou ik me moeten maken als machinist voor het verlies van mijn baan ten aanzien van de vraag naar loonsverhoging ?
      De machinist omscholen tot buschauffeur ? of ( nog beter) directeur van de ING?
      Dan praat je over 1 riant salaris @robert en ook nog werkschuw ?
      Wat doe jij eigenlijk voor werk ?
      Of krijg jij een riante uitkering terwijl je elke dag achter je computertje zit en de rest van de wereld zit af te zijken ?
      Get a Life ..Moron …

  2. Dus u weet wat het riante salaris is van de machinisten? En hoezo zou het werk van een machinist bij Arriva anders zijn dan dat van een machinist bij de NS? Ze lopen dezelfde risico’s op bijvoorbeeld een “spoorloper” of iemand die zijn leven met behulp van een trein wil beëindigen. En ach ach, wat is het erg dat de reiziger een dag of een paar dagen een andere manier moet vinden om zich te verplaatsen. Ga fietsen, zou ik zeggen

  3. Deze mensen, werken op trajecten, waar vroeger ns personeel , met ns betaling werkten.
    Door die dwaze privatisering zijn er 2 e rangs spoor mensen gekomen , zonder dat zij daar om gevraagd hebben!
    Dat zij gelijk betaald willen worden, voor gelijk werk, lijkt mij logies en hoe dat bij de werk gevers af te dwingen?
    Na de diverse uitspraken , door rechters, is het spoor personeel, bijna weer bij af. De wurg wetten uit 1903 staan bijna weer voor de deur van Robert.
    Als jij een beter actie middel wat door de rechter is toegestaan weet, vertel het aan de 2 e rangs spoormensen en zo niet, bied dan deze mensen je excuus aan voor je onzinnige opmerkingen. Natuurlijk is de klant de dupe, maar dat is als winkel personeel van de Aldi gaat staken omdat zij net zo veel verdienen willen voor het zelfde werk dan bij Albert Heijn de klant ook.

  4. Beste medewerker van Arriva en Keolis mijn steun hebben jullie, dit is gewoon een onredelijke situatie. zo als ron sluijter-borms terecht aangeeft is dit de schuld van de privatisering, en dat ze mogen concurreren op arbeidsvoorwaarden.

    Ik hoop dat dit gaat lukken en dat vakbond VVMC haar zin gaat krijgen, en dat dit als voorbeeld gezien gaat worden over de hele uitzend/flex branche.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *