FC Groningen ontbindt contract Rui Mendes, Portugees mag vertrekken

nieuws
Rui Mendes - Foto via FC Groningen

FC Groningen ontbindt het contract van Rui Mendes. De Portugees had nog een overeenkomst tot de zomer van volgend jaar in Euroborg.

Mendes krijgt van FC Groningen nog wel de mogelijkheid om zijn conditie op peil te houden bij de Onder-21 ploeg, in afwachting van een nieuwe werkgever voor de 26-jarige aanvaller.

De in Duitsland geboren Portugees kwam in de winter van 2024 over van FC Emmen. Sindsdien speelde de 26-jarige Mendes 39 wedstrijden voor FC Groningen. Daarin scoorde de aanvaller vier keer en gaf hij twee assists. In het eerste halfjaar bij FC Groningen kwam hij nog veelvuldig in actie en promoveerde hij met de club naar de Eredivisie. Daarna haalde Mendes het benodigde niveau niet meer.