Foto Andor Heij
Bij de huidige politiek ontbreekt elk niveau van ambitie en vechtlust om het openbaar vervoer per spoor in het noorden op dezelfde kwaliteit te krijgen als de rest van ons land. Dat stellen de noordelijke afdelingen van Rover.
De afdelingen Groningen, Friesland en Drenthe van de reizigersorganisatie constateren dat vooral op het gebied van het openbaar vervoer per spoor een schaalsprong nodig is. Zo zijn de voorstellen voor de Nedersaksenlijn eerder een minachting van de reiziger dan een compliment, aldus Rover. Het gaat hier om meer dan alleen de lijn Groningen – Emmen. Het gaat feitelijk om de lijn van Groningen naar Enschede, Arnhem en Nijmegen.
Verder schiet het ook niet op met de Lelylijn en de Wunderline. Rover ergert zich aan uitspraken van de baas van Prorail. De reizigersorganisatie heeft het over ‘randstedelijke arrogantie’ en vakmatige incompetentie.
Volgens Pro Bahn, de Duitse zusterorganisatie van Rover, is er dringend behoefte aan elektrificatie van het hele treintraject tussen Groningen en Duitsland. Anders is het maar de vraag of er ooit nog een elektrische trein van Groningen naar Bremen gaat rijden. Pro Bahn ziet niets in waterstoftreinen: ze zijn duur en niet efficiënt.
Twee auto's zijn donderdagavond op elkaar geknald op de N370 tussen oprit Peizerweg en het…
De komende dagen is er veel bewolking met af en toe kans op lichte regen.…
De gemeente werkt op dit moment aan een vlonder in de Gorechtvijver in de Oosterparkwijk.…
Op de A28 tussen Groningen en Haren vond donderdag rond 17.45 uur een forse kop-staartbotsing…
Op de A7 ter hoogte van Hoogkerk vond donderdagavond een kop-staartaanrijding plaats tussen twee voertuigen.…
Sportmogelijkheden creëren voor mensen met een lichamelijke beperking. Dat is de missie van de 43-jarige…