Drempels in Waterloolaan gaan verkeer beteugelen

nieuws

Eind augustus is tweerichtingsverkeer ingesteld op de Waterloolaan. Het is er druk geworden en men rijdt regelmatig te hard. Na drie maanden komt verbetering in zicht.

Van 25 t/m 30 november zijn er werkzaamheden. Er komen twee verkeersdrempels in de Waterloolaan: ter hoogte van nummer 26 en ter hoogte van het appartementencomplex Waterloolaan/Hereweg.

Verder gaat men een strook voor fietsers van de Waterloolaan richting fietspad Sterrebos rood kleuren. En de kruising van de Waterloolaan met de Verlengde Willemstraat wordt aangepast zodat de doorstroming voor fietsers verbetert. Negen haakse parkeervakken worden aangepast en er komen twee nieuwe bij.

De mobiele snelheidsmeters die er nu staan, worden op 12 december verwijderd.

Deel dit artikel:

  1. De drukte komt gewoon omdat er geen alternatieve wegen zijn om de ringweg op te kunnen.
    De Europaweg is zo druk dat je er gemiddeld 10 tot 15 minuten langer over doet.
    Via de Waterloolaan een minuut of 5 extra.
    ( Alles berekend op 16:00 )
    De aansluiting bij de Europaweg – N7/A7 is ook nog niet klaar dus deze mensen zoeken ook een andere weg richting het Julianaplein.

    De nieuwe tunnel is zoals iedereen weet ook nog niet klaar, dus ook geen mogelijkheid om verkeer kwijt te raken.
    De nieuwe opritten bij de Osloweg/ Driebond zijn er ook nog niet.

    Dus er zijn maar 2 plekken om bij het Julianaplein te komen.
    Waterloolaan en Europaweg.

    Snel rijden in de spits wil al niet want je staat gewoon stil.
    Fietsers zouden ook wat beter moeten kijken. Het is immers voor iedereen een drukke verbinding.
    Het is voor iedereen geven en nemen.

    Owja en de drempels vind men uitstekend tot ze er straks liggen en je elke keer wakker wordt van een dreun die een bestelbusje of vrachtwagen maakt over de drempel.

  2. Het is gewoon idioot. De auto wordt al zo gepest. Er is niet meer normaal door de stad te rijden. En dan één van de laatste mogelijkheden om van west naar oost te komen ook nog weer moeilijker maken. Is dit Gemeentebestuur nog wel bij de tijd? Ze moeten maar eens proberen van b.v. de Rivierenbuurt naar IKEA te komen. het is bijna onmogelijk.
    En die fietsers, die zich nergens aan houden, geen licht voeren en de trottoirs volkomen versperren aldoor maar meer ruimte geven. Onvoorstelbaar!

  3. @Bob Misschien toch eens een fiets aanschaffen? Zie je de wereld eens van een hele andere kant.

    >> Fietsers zouden ook wat beter moeten kijken. Het is immers voor iedereen een drukke verbinding.

    Tsja, heb het al eerder gezegd: 10 mensen op de fiets is een groepje fietsers. 10 mensen in de auto is een file. Auto’s zijn in de stad gewoon heel inefficiënt. Wat mij betreft wordt alles op alles gezet om autorijden in de stad te ontmoedigen. Fietsen en lopen aanmoedigen dus voorrang geven waar mogelijk.

  4. Goh Automobilisten rijden te hard. Als ze nou gewoon niet te hard hadden gereden, hadden er ook geen drempels in gehoeven. Autootje pesten? nou You ain’t seen nothing yet. Wacht maar op de nieuwe kilometerheffing, motorinhoudbeperking, gelimiteerd kilometrage per jaar. Ik kan nog wel wat maatregelen bedenken om de overmatige autogebruik en de daarmee gepaard gaande uitstoot wat in te perken.

  5. Áls het al autootje pesten is… graag MEER dan.
    (p.s. rij zelf ook -bescheiden- autootje)

    Aanvulling @bob: en automobilisten zijn altijd heel sociaal, rijden nooit te hard en houden zich verder ook altijd keurig aan de verkeersregels? LOL

  6. Goh, dat hadden de bewoners en fietsers al voorspeld, maar dat werd weggewuifd door de beter wetende plannenmakers ..
    Wat mij het meeste stoort is dat hier de veilige oost-west fietsroute simpelweg is afgeschaft zonder alternatief omdat het fietspad langs het Sterrebos ook al verdwenen is. Fietsers blijken in onze ‘fietsstad’ keer op keer niet echt belangrijk.

  7. Op de foto is te zien dat er in de oude situatie al een verkeersdrempel lag ter hoogte van het fietspad door het stukje (Sterren)bos. Die is vanwege de aanpassing weggehaald en komt nu weer terug? Wat een superieur en feilloos inzicht hebben onze verkeersplanologen getoond. ‘Ge-wel-dig’

  8. En nu doorpakken, de hele Zaagmuldersweg is ook een ramp met betrekking tot hardrijders. Meerdere ongelukken, geluidsoverlast en luchtvervuiling wat hier mee gepaard gaat. Het is soms net of je aan de ringweg woont.

  9. Als ik kijk naar de bijdrage van fietsers aan ons wegennet, lijkt het mij niet meer dan terecht als deze daar ook een financiele bijdrage aan gaan leveren. Misschien een idee om het oude belastingplaatje maar weer in te gaan voeren, immers de automobilist financiert aanleg en onderhoud van de wegen ook zelf, laat fietsers dan ook voor aanleg en onderhoud van fietspaden gaan betalen.

    Voor deze armlastige gemeente heeft het ook nog als voordeel dat men aanleg en onderhoud van fietspaden uit eigen middelen kan financieren

  10. Middenweg begrijpt nog steeds niet dat de fietsvoorzieningen in ons land er ten behoeve van automobilisten zijn, zodat ze kunnen doorrijden zonder al dat lastige fietsvolk op de weg. Terecht dat er voor betaald wordt.

  11. Regelmatig fiets -met licht en ik steek m’n hand ook nog uit- ik over de Waterloolaan.
    Het is er levensgevaarlijk geworden. Er zijn veel goedwillende automobilisten maar in de spits rijdt er een aantal testosteronbommen rond dat zich niet kan beheersen.
    Lopend de ingang Waterloolaan bij de Helperzoom in de spits oversteken is ook een uitdaging…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *