“Advies ring zuid vóór eind dit jaar”

nieuws

Het kan nog wel tot eind dit jaar duren voordat de adviescommissie komt met oplossingen voor de ombouw van de zuidelijke ringweg. Dat melden Aanpak Ring Zuid en Combinatie Herepoort.

De commissie kijkt hoe het project op een verantwoorde manier verder kan gaan. Er is bewust geen termijn afgesproken voor het uitbrengen van het advies, omdat het van belang is dat de commissie in alle rust tot adviezen en met unanieme conclusies kan komen. Daarna gaan de bestuurders van Aanpak Ring Zuid en Combinatie Herepoort samen besluiten nemen.

Volgens Aanpak Ring Zuid gebeurt er ondertussen veel achter de schermen. Combinatie Herepoort werkt aan de ontwerpen en een nieuwe planning. Daarbij wordt ook onderzocht of het sneller kan. Ook kleinere werkzaamheden waarvoor al wel toestemming is, worden uitgevoerd, zoals het renoveren van het viaduct bij het Vrijheidsplein.

Deel dit artikel:

  1. De Provinciale Staten commissie doet er vanavond verstandig aan het werk op hold te zetten.
    Kijk eerst hoe je het verkeer kwijt raakt
    Daarvoor moet er eerst een nieuwe ruime westring om de stad liggen.
    Na gereed kan men verder kijken.
    Ieder moet zich aan het trace besluit houden ook Herepoort en ook RWS

  2. M.a.w. de adviescommissie gaat dit nog een paar keer uitstellen om vervolgens in juni/juli 2019 met het advies te komen wat later het volkomen onjuiste bleek.

  3. Wat een fiasco!! Kunnen wij hier nu niets goeds voortbrengen in Groningen? Bovendien worden de weinige goede dingen afgestemd of vernietigd, zoals de Harmonie en de TRAM. En een monstrum, als het Forum vreet miljoenen.

    1. Bob het hele gezelschap ambtenaren van de tram zijn door gesluisd naar de zuidelijke ringweg.
      Ze hebben binnen zittend ineens verstand van tram naar zuidelijke ringweg.
      De bezem moet eerst door deze organisatie RWS maar ook bij de gemeente maar ook bij de provincie.
      Er lopen te veel profiteurs en die handig overal tussendoor lopen.
      Geen mensen met praktijk ervaring.

  4. Ik had het ook liever sneller gehad maar zie geen reden daarom azijn te gaan zeiken. Het belangrijkste is dat het resultaat uiteindelijk goed is.

  5. De uitslag bij een navraag bij het publiek betreft een ruime nieuwe westring kwam naar voren dat 82 % van de kiezers voor een nieuwe ruime westring en 18 % tegen.
    Ik legde vanavond dit voor aan gedeputeerde Staghouwer en hij begreep deze uitslag en aan diverse Statenleden het gemaild en ook die zeiden hiervoor te zijn en die eerst gereed alvorens verder te kijken.

    1. Botweg gezegd interesseert het me niet wat het publiek ervan denkt. Ik wil weten wat de experts ervan denken. Dat is het enige wat telt hier.

      Die hebben trouwens onlangs nog gezegd dat een nieuwe weg om West geen toegevoegde waarde biedt boven het verbouwen van de huidige Ring West, iets wat in mijn opinie eerst moet gebeuren. Leg de verbouwing van de Zuidelijke Ring maar stil tot West af is.

  6. @Marc: je bent net een oude langspeelplaat waar een kras in zit. Elke keer dezelfde reactie.

    Daarnaast: Geloof je echt is een goed resultaat? Zo ja, op grond waarvan?

  7. Hoe denk je het verkeer dwars door de stad te verlagen = Hoe denk je het vracht vervoer Suikerunie en Domo Campina Heiploeg en diverse andere bedrijven uit de stad te krijgen.
    Voor de gezondheid-/co2-/ fijnstof moet je het verkeer voor de stad een beslissing laten maken waar ze moeten zijn.D nieuwe ruime westring daar vind 82 % van is de beste keuze en 18 % tegen ik denk dat dat een duidelijke uitspraak is.
    De oude westring aanpassen is niet haalbaar heeft de afd infra Provincie aan de Staten bekend gemaakt ,wij kunnen niet voldoen aan lawaai en fijnstof en die weg zal over grote gedeelten verdiept aan gelegd moeten worden en de kosten gaan van 225 naar 600 miljoen. Daar is totaal geen geld voor.Prov en gem sparen 2,63 miljoen per jaar maar dat geld volgens de SP in de gemeente is ook voor de Oosterhamrikkade.

  8. Beste O.Kars, aan je reactie`s te zien vraag ik mij bij jou, net als bij lieden als Marcus wel eens af, of en hoeveel jullie in een auto rijden en hoeveel (stadse) kilometers daarbij jaarlijks worden gereden.

    Al jullie uitingen komen zoals ik het zie, vanuit het oogpunt van een fietser, of een OV gebruiker. Ditzelfde zie je ook waar het om beleidsmakers gaat. Velen hebben niet tot bijna nooit enige ervaring met het gebruik van wegen en met het rijden in/op een gemotoriseerd vervoermiddel. Het is geen verwijt, maar ik merk aan de reactie`s, ook van beleidsmakers dat ruime ervaring met een gemotoriseerd vervoermiddel ontbreekt.

    Wie zijn dan de door jou aangehaalde experts? Ik zie hetzelfde nu bij de “planvorming” van de Oosterhamrikzone gebeuren.Als je aan medewerkers van het projectbureau vragen gaat stellen, onderbouwde alternatieven aan gaat reiken, zit men je verbaasd aan te kijken en hoor je hen denken: waarom heeft men als gemeente daar niet voor gekozen en wil men nu van de Thomaasen A Theussinklaan, Wielewaalplein en Vinkenstraat een busbaan maken en de bestaande busbaan aan Oosterhamrikkade tot verkeersweg gaan ombouwen. Waar er alternatieven zijn welke goedkoper en doeltreffender zijn.
    En al je hen dan gaat vragen waar zij zelf in rijden, krijg je veelal als antwoord: het OV of op de fiets, waarbij men misprijzend een gebaar richting automobilist maakt. En als je dan door gaat vragen of zij zich dan wel aan de geldende verkeersregels houden, blijft men het antwoord schuldig.

    1. De experts zijn in dit geval van onderzoeksbureaus Maxwan, Arcadis en Goudappel Coffeng.

      Wat je over mij denkt interesseert me niet zoveel, maar als je denkt dat ik vanuit fiets en OV redeneer, dan heb je niet opgelet. Ik ben juist van mening dat de auto zo goed mogelijk gefaciliteerd moet worden en dat daar de nadruk op moet liggen bij alle plannenmakerij omtrent bereikbaarheid.

  9. Ondanks dat Pieter Muijzert uit de Pekela’s komt weet de beste man meer van deze materie dan wij allen bij elkaar, hij zou een goed aanspreekpunt kunnen zijn voor de mensen die de materie niet snappen. OOG grijp je kans en betrek deze man bij dit onderwerp.

  10. Gedeputeerde Graeper van D66 vertelde in de commissie vergadering dat ze niemand onder druk zette en hoopte voor eind dec 2018 een antwoord te krijgen en dan moet het aanstaand jaar in de Staten en in de gemeenteraad gebracht te worden of ieder het er mee eens is maar het kan ook dan nog stranden.

  11. Ik schrijf hier niet onder anonieme namen,ik schrijf en reageer met mij werkelijke naam.

    Geboren en getogen Oude Pekelder in Winschoten ULO-B wisk en in Groningen UTS w.w Sibrandus Stratingh en HTS w.w. te Groningen gevolgd.
    Heb m´n hele leve leiding gegeven in de infra-spoor-beton-grond .weg-en waterbouw en in de offshore bij Heerema en eigen betonfabriek te Winschoten.
    5 Ruilverkavelingen in de provincie Groningen en 4 dijkverzwaringen ,hoogheemraadschap Waternet Vecht -Amstel en verdubbeling Schiphol spoortunnel te vergelijken met zuidelijke ringweg Groningen en de HSL Drechtse Steden met 2 zinktunnels en de nieuwe spoorbrug over Hollandsdiep 1030 M1. Rioleren -rijkswegen -betonwegen -splitten -straatwerk, glasvezel kabel netwerk in de stad Groningen etc Ik ben een man met een hele brede ondergrond en veel praktijk ervaring. Als ik hier reageer doe ik dat vanuit mijn ervaring maar altijd onder eigen naam.
    Ik belde hedenmorgen Oog tv en zij erkenden dat velen hier met naam bedriegen ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *