nieuws Provincie Groningen wil jacht op wasberen en wasbeerhonden uitbreiden: ‘Meld het als je er één ziet’ 2 juni 2026 10:23 door Tom Veenstra De provincie Groningen roept inwoners op om waarnemingen van wasberen en wasbeerhonden te melden. Omdat de dieren hier eigenlijk niet thuishoren en schadelijk kunnen zijn voor de natuur, wil de…
nieuws Dode wasbeerhond bij Damsterdiep 30 augustus 2019 15:04 door Menno van Duinen In de buurt van het Damsterdiep is een dode wasbeerhond gevonden. Eerder deze week was er al een melding van een dode wasbeerhond in de Noordoostpolder.