Brug bij Dorkwerd weer helemaal in gebruik

nieuws
Foto: Denise Overkleeft

De brug bij Dorkwerd over het Van Starkenborghkanaal is sinds donderdagmiddag weer volledig in gebruik. Dat laat Rijkswaterstaat weten.

Er is wel een blusboot in de buurt om de brug te kunnen koelen. De brug sloot woensdag niet goed, vanwege de hitte.

Rijkswaterstaat kon meteen het volgende probleem melden, want de brug bij Aduard, een paar kilometer verderop, kreeg te maken met een storing. Het verkeer dat daar van gebruik maakt kan nu in ieder geval via Dorkwerd omrijden.