nieuws
Foto: Karin Engelkes
Het KNMI heeft álle weerswaarschuwingen voor Groningen vrijdagavond volledig opgeheven.
De eerder afgegeven code oranje voor zware onweersbuien liep om 19.00 uur af en werd niet teruggeschaald naar code geel, zoals eerder verwacht. De zwaarste buien zijn inmiddels weggetrokken richting Duitsland.
Vrijdagmiddag schaalde het KNMI de weerswaarschuwing voor Groningen nog op van code geel naar code oranje vanwege zware onweersbuien. Daarbij viel op een aantal plaatsen in de provincie hagel en veel regen in korte tijd.
