‘Campagne voor duurzame menstruatieproducten moet uitbreiden’

nieuws

De raadsfractie van GroenLinks wil het bereik van de campagne ‘Ongesteld zijn. Duurzaam doen’ vergroten. Veel belangstellenden vissen namelijk achter het net.

De gemeente voert deze campagne sinds kort. Het doel ervan is om onder inwoners de keuze voor duurzame menstruatieproducten toegankelijker te maken. De campagne is een succes en daarom wil GroenLinks het bereik vergroten.

Een onderdeel van de campagne was het uitdelen van 500 coupons om gratis duurzame menstruatieproducten te proberen, zoals wasbaar maandverband of een menstruatiecup. Daarmee moet de hoeveelheid afval verminderd worden.

GroenLinks krijgt momenteel veel vragen van inwoners die achter het net vissen. De coupons waren al snel op en de fractie vindt het zonde dat veel inwoners geen gebruik kunnen maken van het aanbod terwijl de campagne wel doorloopt.

Er moeten meer coupons worden aangeboden, vindt raadslid Tim van de Vendel: “ik ben blij om te zie dat zoveel mensen een duurzaam alternatief willen proberen. Als een campagne zo succesvol verloopt is het zonde om er vroegtijdig een eind aan te breien.” De fractie stelt deze woensdag vragen hierover aan de wethouder.