Kind één dag de baas over de sociale media van FC Groningen

nieuws

Voor de UNICEF-actie ‘Eén dag de baas’ biedt FC Groningen kinderen tussen de 10 en 18 jaar oud de kans om op 20 november de baas te zijn over de sociale media van de Trots van het Noorden. Dat gebeurt in het kader van de Unicef’s ‘World Children’s Day.’

De social-media ‘baas’ van de dag mag de spelers en de trainers interviewen het creatieve team aan het werk zetten. Je kunt meedoen aan de actie als je tussen de 10 en 18 jaar oud bent, kennis hebt van sociale mediakanalen en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Je moet op 20 november tussen 8.30 uur tot 15.00 beschikbaar zijn.

Kinderen zijn de toekomst en bepalen dus ook de toekomst van het Nederlandse voetbal. Door ze een dag de baas te laten zijn , krijgen ze een unieke positie voor die dag, wat volledig aansluit bij de bedoeling van UNICEFs World Children’s day’, aldus Eredivisiedirecteur Jacco Swart. ‘Natuurlijk verwachten de clubs ook veel goede verfrissende ideeën te krijgen van deze jonge leiders, waar iedere club zeker z’n voordeel mee gaat doen.’