Foto Johannes Rienks
Wegwerkers zijn vandaag begonnen met het storten van beton voor een moeilijk puzzelstukje in een nieuwe fiets- en wandelverbinding.
De Suikerzijderoute, zoals deze route gaat heten, moet een nieuwe verbinding vormen tussen het oude Suikerunieterrein en de binnenstad.
Het beton dat vandaag werd gestort, maakt deel uit van een nieuw spoordek. Dat gaat het plafond vormen van de fietstunnel die nodig is om de twee belangrijkste barrières te kunnen nemen die de bouwers moeten passeren. Dat is het spoor tussen het Hoofdstation en het Noorderstation en de westelijke ringweg
De nieuwe fietsroute is nodig, omdat het oude Suikerunieterrein volgebouwd wordt met bedrijven, instellingen, scholen en 5000 huizen.
Dus is een goede fiets- en wandelverbinding noodzakelijk. De nieuwe Suikerzijderoute moet over anderhalf jaar klaar zijn.
Vanaf deze vrijdag kunnen fietsers gebruikmaken van nieuwe stukken van de Doorfietsroute tussen Leek en…
Cora Ziengs, beter bekend als DJ Coco Coquelicot in Stad, draait komende zaterdag niet op…
De Fietsersbond en het Platform Gerrit Krolbrug bieden komende de petitie met 18.000 aan in…
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…