Enkele buxushagen in de Prinsentuin - Foto: Jan Geerling via Wikimedia Commons (CC 4.0 SA)
Al het toeristische aanbod in onze provincie is vanaf maart volgend jaar te vinden op één plek: ‘visitgroningen.nl.’ Het gaat om bezienswaardigheden, restaurants en hotels.
De provincie, Vereniging Groninger Gemeenten, Marketing Groningen en een aantal regionale marketingorganisaties gaan daarvoor intensiever samenwerken. Ze presenteren straks al het moois van de provincie op die ene website. Wie een bezoek brengt aan onze provincie kan straks op ‘visitgroningen.nl’ zoeken naar de beste bezienswaardigheden, uitjes, restaurants en overnachtingen. Dat heeft veel voordelen voor de bezoekers. Die hoeven niet meer te zoeken in allerlei websites.
Visitgroningen.nl wordt ingedeeld in zeven toeristische regio’s: Waddenland, Westerkwartier, Westerwolde, Eemsdelta, Oldambt, Midden-Groningen en Veenkoloniën. Het uitgesproken karakter van elke regio moet ook terugkomen in het toeristische aanbod.
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…