Brand studentenhuis Helpman: kamers onbewoonbaar

In een studentenpand aan de Tressenplaats in de wijk Helpman heeft donderdagavond brand gewoed. Omdat onbekend was of er nog mensen aanwezig waren in het pand werd opgeschaald naar ‘middelbrand’.

“De melding van de brand kwam om 20.30 uur bij ons binnen”, vertelt woordvoerder Hans Coenraads van de brandweer. “De brand zou woeden in een studentenpand met veertien kamers. In een gemeenschappelijke ruimte was door onbekende oorzaak een wasdroger in de brand geraakt.”

De Groninger brandweer rukte direct uit met twee bluswagens en een hoogwerker. “Toen we ter plaatse kwamen troffen we een pand aan dat eigenlijk volledig vol rook stond. We hebben direct een verkenning gedaan, en zijn ook gaan blussen. Uiteindelijk bleek het om een kleine vuurhaard te gaan die snel onder controle was. Ook bleek dat alle studenten tijdig het gebouw hadden kunnen verlaten.”

Toch is er volgens Coenraads flinke schade ontstaan. “Zo op het eerste gezicht kunnen een aantal studenten vanavond niet terug naar huis. Voor hen wordt elders onderdak geregeld.” Stichting Salvage alsook eigenaar woningcorporatie Nijestee komen ter plaatse om de schade te bekijken en hoe deze het beste verholpen kan worden. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.

Deel dit artikel:

    1. Annie,
      Het betreffende pand was een studentenhuis met veertien kamers en een gemeenschappelijke ruimte. Ook in de wijk Helpman wonen dus studenten :-).

      1. NOU nou nou wat belangrijk, studenpand, jongerenwoning of appartementen er zijn gewoon weer een aantal personen gedupeert

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *