nieuws Groningen is de tweede provincie met een regenboogambassadeur 13 mei 2026 14:00 door Finn Mellema video Herke van der Weij wordt de eerste regenboogambassadeur van Provincie Groningen. Hij gaat gemeenten, organisaties en verenigingen helpen om de veiligheid, zichtbaarheid en acceptatie van de LHBTI+ gemeenschap te verbeteren.