Foto via Marketing Groningen
Posters met slogans als ‘Oh Oh Den Haag, het gaat hier écht heel rustig worden’ en ‘Geen dank Amsterdam, binnenkort rollen de koffers over onze straten’ hingen begin september in meerdere steden buiten Groningen op publieke plekken. Het doel: bezoekers teruglokken naar Stad, met een hele vette knipoog. Dat leverde Marketing Groningen, de gemeente en het Ondernemersfonds een Insiders Award op.
De prijs werd dinsdag uitgereikt tijdens een inspiratiedag in Den Bosch van Insiders, een bedrijf wat aan ‘destinatiemarketing’ doet. “De campagne bracht de belangrijke boodschap met een dikke knipoog”, schrijft de jury. “Humor, lef en een frisse blik maakten dit tot een campagne die bleef hangen.”
Tijdens de maandenlange reeks stremmingen van de zuidelijke ringweg van vorig jaar (Operatie Ring-Zuid) klaagden veel ondernemers in de binnenstad dat er duidelijk een terugloop was in het aantal bezoekers vanwege de werkzaamheden. De campagne werd opgezet om de beeldvorming dat Groningen slecht bereikbaar is om te draaien.
Twee auto's zijn donderdagavond op elkaar geknald op de N370 tussen oprit Peizerweg en het…
De komende dagen is er veel bewolking met af en toe kans op lichte regen.…
De gemeente werkt op dit moment aan een vlonder in de Gorechtvijver in de Oosterparkwijk.…
Op de A28 tussen Groningen en Haren vond donderdag rond 17.45 uur een forse kop-staartbotsing…
Op de A7 ter hoogte van Hoogkerk vond donderdagavond een kop-staartaanrijding plaats tussen twee voertuigen.…
Sportmogelijkheden creëren voor mensen met een lichamelijke beperking. Dat is de missie van de 43-jarige…