Een levendige groene entree met het monumentale stationsgebouw als middelpunt, en waar de singels met bomen aan het water centraal staan. Zo ziet het gemeentebestuur de noordzijde van het stationsgebied.
Het moet een levendig gebied worden met meer ruimte voor werken, wonen en voorzieningen, waar voetgangers en fietsers de ruimte krijgen. Het college van B&W wil hiermee een gastvrije, groene en veilige looproute creëren tussen het stationsgebouw en de Werkmanbrug. Daarom moet er een knip in de Stationsweg komen, om doorgaand autoverkeer te weren.
In de schets van de gemeente staat de beleving van de groene singel centraal. Doordat er minder ruimte nodig is voor het verkeer op de Stationsweg, ontstaat ruimte voor bomen en plekjes aan het water voor wandelen, ontspannen en ontmoeten.
Tijdens het festival Let’s Gro is er op 8 november een Spoorcafé over het toekomstbeeld van de noordzijde van het Stationsgebied. Stadjers kunnen dan hun ideeën indienen via de Stem van Groningen.
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…