Foto Andor Heij. Bestaand deel Nedersaksenlijn in Gramsbergen.
Het provinciebestuur van Drenthe gaat vol achter de Nedersaksenlijn staan. Dat meldt RTV Drenthe.
De provincies Groningen en Overijssel waren tot nu toe de kartrekkers voor de spoorlijn van Groningen via Stadskanaal en Emmen naar Twente. “We moeten de Nedersaksenlijn nu op de spooragenda 2020-2040 zien te krijgen. De provincies Overijssel en Groningen hebben het op de agenda gezet en wij zijn aangehaakt”, aldus Gedeputeerde Cees Bijl.
Om de lijn te realiseren moet er spoor aangelegd worden tussen Stadskanaal en Emmen. Het spoor tussen Veendam en Stadskanaal is in 2024 geschikt voor reizigersvervoer.
Er zijn drie varianten voor het spoor tussen Stadskanaal en Emmen. Eén direct tussen beide plaatsen, één via Musselkanaal en de derde is via Musselkanaal en Ter Apel langs Emmer Compascuum. Daar moet dan een station komen, aldus diverse Drentse bestuurders. Dat is de langste (30 kilometer) en duurste variant, maar het levert wel de meeste reizigers op.
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…
Bekijk reacties
Heel goed. Het lijkt mij ook goed, dat de trein via Ter Apel rijdt.