Kwartiermaker, ambassadeurs, toolkit, klantreis: gastvrijheidsacties

nieuws
Foto: ProRail

Er komt een Gastvrijheidsprogramma in Groningen ‘om de aandacht op de positieve beleving en aantrekkelijkheid van de stad en gemeente te vestigen in plaats van de tijdelijke hinderbeperking’.

Marketing Groningen meldt: ‘We streven naar de titel: Groningen meest gastvrije stad in 2021. Dit willen we bereiken door gezamenlijk de aantrekkelijkheid van de stad te versterken tijdens de verbouwing aan de Zuidelijke Ringweg en het hoofdstation, het verblijf in de stad verrassend en aangenaam te maken zodat bezoekers terugkomen en ambassadeurs en ondernemers te mobiliseren om gastvrije acties te ontwikkelen en te vertellen waarom de ingrepen in de bereikbaarheid nodig zijn.

Er komt een aanstelling en aansturing van een kwartiermaker die de retail- en horeca-ondernemers gaat mobiliseren en stimuleren. Het doel is om samen met de aangesloten partijen (en hun ambassadeurs) gastvrije acties te organiseren om de aandacht op de positieve beleving en aantrekkelijkheid van de stad en gemeente te vestigen in plaats van de tijdelijke hinderbeperking.

Speciaal voor ondernemers wordt een toolkit samengesteld om de aantrekkingskracht van de stad te versterken en te kunnen faciliteren in een aangename klantreis. In de toolkit zit alle benodigde informatie voor ondernemers om aan te haken bij de campagnes van Marketing Groningen. Daarnaast bevat het tools met relevante bereikbaarheidsinformatie om te gebruiken in de eigen communicatiekanalen en alle info waarmee ondernemers het verhaal kunnen vertellen waarom de werkzaamheden in en rond de stad nodig zijn.

Vanaf januari start er een programmering met een aantal ludieke gastvrijheidsacties en events in de stad en rondom bouwwerkzaamheden op locatie. Hiervoor zijn al contacten met o.a. ESNS en Grasnapolsky’, schrijven de marketeers.