Connexxion waterstofbus van Belgische Van Hool makelij. Foto: PPP/Wikimedia Commons
Een groep vertegenwoordigers van de gemeente en provincie Groningen, ondernemers en kennisinstellingen vertrekt zaterdag naar Japan. Ze brengen tot zondag 8 april op uitnodiging van de stad Hamburg een bezoek aan bedrijven en projecten in Kobe, Osaka en Tokio.
Groningen werkt al langere tijd samen met Hamburg. In beide steden speelt waterstof een prominente rol in de ambities op het gebied van verduurzaming. Groningen wil in 2035 volledig energieneutraal zijn en waterstof is een goed alternatief voor het Groningse aardgas.
Naast het vergaren van kennis willen de deelnemers, zoals Entrance, Gasunie en Groningen Seaports ook graag organisaties en bedrijven in Japan interesseren voor initiatieven die in de regio Groningen op het gebied van waterstof worden ontwikkeld.
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…
Het herstel van de Dorkwerderbrug gaat zeker nog enkele weken duren. Bij een inspectie heeft…
Twee auto's zijn donderdagavond op elkaar geknald op de N370 tussen oprit Peizerweg en het…
Bekijk reacties
snoepreisje
dus ..tandenborstel mee....
Voor waterstof moet je in IJsland zijn in helemaal niet Japan,en ik ga ervan uit dat Hamburg ook het gehele reisje betaald.(proest)
'IJsland ziet waterstof niet alleen als mogelijkheid om het eigen verkeer milieuvriendelijk te maken, maar ook om schone energie –in de vorm van waterstof- te kunnen exporteren. Om dit alles mogelijk te maken, bestudeert het land de mogelijkheden van waterstof reeds sinds 30 jaar, en neemt het deel aan de meeste Europese en andere experimenten met waterstof en brandstofcellen'.
Veruit de meeste kennis zit in IJsland,maar nee laten we eens in Japan kijken.
Denk dat wanneer het om verfijnde (motor)techniek gaat men toch echt in Japan moet zijn. Die zijn veel verder dan Europa, daar gaan wij in de nabije toekomst (noodgedwongen) onze benodigde kennis vandaan halen. Maar moch Holthausen uit Htgzd ook mee?