Het aanbieden van light varianten van snoep, frisdrank of chips werkt ook op de lange termijn overconsumptie van deze caloriearme producten in de hand. Dit blijkt uit een onderzoek van de Groningse marketinghoogleraar Peter Verhoef.
Het consumeren van light varianten leidt niet tot het terugdringen van overgewicht. Dat mensen meer chips eten zodra ze zijn overgeschakeld op de light variant was al bekend. Nu blijkt dat ze een jaar na die overstap in dat gedrag volharden en bovendien ook weer de vertrouwde variant van hun snoep eten.
Verhoef adviseert de overheid dan ook om voorzichtig te zijn met het aanprijzen van light producten, en betere voorlichting hierover te geven. De resultaten van de studie worden gepubliceerd in het International Journal of Research in Marketing.
De Fietsersbond en het Platform Gerrit Krolbrug bieden komende de petitie met 18.000 aan in…
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…