Foto Andor Heij
De gemeente gaat bij de bewoners en ondernemers in de Hoogte en delen van de Oosterparkwijk en Korrewegwijk informeren hoe zij denken over betaald parkeren in hun buurt.
De bewoners krijgen binnenkort een brief in de bus met vragen over de parkeer en verkeerssituatie in de buurt.
Doordat er in steeds meer wijken betaald parkeren ingevoerd wordt, verplaatsten de parkeerproblemen zich naar andere wijken. Die worden veroorzaakt door bezoekers van de stad die niet willen betalen voor het parkeren.
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…
Het herstel van de Dorkwerderbrug gaat zeker nog enkele weken duren. Bij een inspectie heeft…
Twee auto's zijn donderdagavond op elkaar geknald op de N370 tussen oprit Peizerweg en het…
De komende dagen is er veel bewolking met af en toe kans op lichte regen.…
De gemeente werkt op dit moment aan een vlonder in de Gorechtvijver in de Oosterparkwijk.…
Bekijk reacties
Er is nu al betaald parkeren in het Zuidelijke/westelijke deel Korrewegwijk en oosterpark. De tarieven zijn gewoon te hoog voor mensen die voor hun werk in de stad moeten zijn. Paar uurtjes per week is geen probleem, maar iedere dag 9 uur a 2,50 of 1,80 per uur hakt er in.
kun je niet gewoon de OZB verhogen ??
Of de honden belasting .?
Of WELKE BELASTING DAN OOK ...( is het wat eerlijker verdeeld) de MELK...KOE..!! automobilist WEER pakken stelletje MINKUKELS
Ze kunnen ook van de transferia gebruik maken. 6 euro per dag inclusief een retourtje (voor max 5 personen) met de bus.
Volgens mij vragen ze aan de bewoners wat ze willen.
Een systeem met een parkeervergunning waarvoor betaald moet worden of de huidige situatie handhaven met een hoge parkeerdruk.
Lijkt me eerlijk gezegd niet zoveel mis mee.
Of kunnen betalen. De tarieven zijn echt verschrikkelijk hoog. Maar ja, je wil dan ook niet de hele Stad hebben volstaan met forensen- en bezoekersauto's.
Ik zou liever een algeheel gereviseerd parkeerbeleid zien voor de hele Stad. Met, bijvoorbeeld, strikt gescheiden parkeervoorzieningen voor bewoners en bezoekers, maar ook met een eenduidig beleid voor kleine en grote parkeergarages. Inclusief betere bewegwijzering en signalering op de aanvoerroutes.
P+R's blijven promoten in combinatie met busvervoer, maar ook parkeerterreinen met fietspaden naar industrieterreinen en commercieel gebied. Voor al die forensen die met een auto+klapfiets komen en die nu in de wijken staan.
schijnbaar snap je het niet wat voor nut heeft het verhogen van lokale belastingen om het wild parkeren door forensen
de gemeente verdient niets aan betaald parkeren, het is kosten neutraal. het wordt alleen ingevoerd als het verzoek komt uit de buurt...
Let op, betaald parkeren komt ook in de buitenwijken. De tekorten voor de oostwand en HET MONSTRUM moeten toch ergens worden gehaald.
Waarom gaan we het ambtenarenapparaat niet fors inslinken. Dit drukt enorm op de gemeentebegroting. Er worden allerlei afdelingen binnen dit apparaat bedacht, dat totaal geen toegevoegde waard heeft. Slechts werkverkwanseling, omdat de ambtenaren nog een ontslagbescherming moet het worden bedacht als bezigheidstherapie.
Even een factcheck.
Welke afdelingen bedoel je?
Factcheck....wat hip man! Is daar ook een gewoon Nederlands woord voor?
Ja ..mierenneuker..
Misschien kun je overwegen om de volgende keer op normale toon te reageren op een bijdrage van een ander. Ook wanneer je bepaalde woorden niet kent dan valt een minimale vorm van beleefdheid toch te prefereren.
In de Slachthuisstraat is het voor bewoners bijna onmogelijk om te parkeren, doordat er velen zijn die er gratis parkeren en werken of shoppen in de stad. In de Slachthuisstraat zou betaald parkeren een uikomst zijn!
Voor de buurt zou het het beste zijn als betaald parkeren wordt ingevoerd, met (gratis!) ontheffingen voor de bewoners.
Zo was het indertijd wel in de binnenstad net buiten de diepenring.
Halverwege pagina 2: http://groningen.notudoc.nl/cgi-bin/showdoc.cgi/action=view/id=1114564/type=pdf/LTA_B_V_januari_2015.pdf