Mogelijk verdere uitbreiding betaald parkeren

De gemeente gaat bij de bewoners en ondernemers in de Hoogte en delen van de Oosterparkwijk en Korrewegwijk informeren hoe zij denken over betaald parkeren in hun buurt.

De bewoners krijgen binnenkort een brief in de bus met vragen over de parkeer en verkeerssituatie in de buurt.

Doordat er in steeds meer wijken betaald parkeren ingevoerd wordt, verplaatsten de parkeerproblemen zich naar andere wijken. Die worden veroorzaakt door bezoekers van de stad die niet willen betalen voor het parkeren.

Deel dit artikel:

  1. Er is nu al betaald parkeren in het Zuidelijke/westelijke deel Korrewegwijk en oosterpark. De tarieven zijn gewoon te hoog voor mensen die voor hun werk in de stad moeten zijn. Paar uurtjes per week is geen probleem, maar iedere dag 9 uur a 2,50 of 1,80 per uur hakt er in.

    1. Volgens mij vragen ze aan de bewoners wat ze willen.
      Een systeem met een parkeervergunning waarvoor betaald moet worden of de huidige situatie handhaven met een hoge parkeerdruk.
      Lijkt me eerlijk gezegd niet zoveel mis mee.

  2. Of kunnen betalen. De tarieven zijn echt verschrikkelijk hoog. Maar ja, je wil dan ook niet de hele Stad hebben volstaan met forensen- en bezoekersauto’s.

    Ik zou liever een algeheel gereviseerd parkeerbeleid zien voor de hele Stad. Met, bijvoorbeeld, strikt gescheiden parkeervoorzieningen voor bewoners en bezoekers, maar ook met een eenduidig beleid voor kleine en grote parkeergarages. Inclusief betere bewegwijzering en signalering op de aanvoerroutes.

    P+R’s blijven promoten in combinatie met busvervoer, maar ook parkeerterreinen met fietspaden naar industrieterreinen en commercieel gebied. Voor al die forensen die met een auto+klapfiets komen en die nu in de wijken staan.

  3. de gemeente verdient niets aan betaald parkeren, het is kosten neutraal. het wordt alleen ingevoerd als het verzoek komt uit de buurt…

  4. Waarom gaan we het ambtenarenapparaat niet fors inslinken. Dit drukt enorm op de gemeentebegroting. Er worden allerlei afdelingen binnen dit apparaat bedacht, dat totaal geen toegevoegde waard heeft. Slechts werkverkwanseling, omdat de ambtenaren nog een ontslagbescherming moet het worden bedacht als bezigheidstherapie.

      1. Misschien kun je overwegen om de volgende keer op normale toon te reageren op een bijdrage van een ander. Ook wanneer je bepaalde woorden niet kent dan valt een minimale vorm van beleefdheid toch te prefereren.

  5. In de Slachthuisstraat is het voor bewoners bijna onmogelijk om te parkeren, doordat er velen zijn die er gratis parkeren en werken of shoppen in de stad. In de Slachthuisstraat zou betaald parkeren een uikomst zijn!

  6. Voor de buurt zou het het beste zijn als betaald parkeren wordt ingevoerd, met (gratis!) ontheffingen voor de bewoners.

    Zo was het indertijd wel in de binnenstad net buiten de diepenring.

  7. En wij dan? Krijgen we nog meer auto’s voor de deur! Ik wil hier ook parkeermeters. Ga lekker fietsen of met het OV, zoek anders een baan in je eigen regio of ga verhuizen.

  8. Bewoners van de hoogte word gevraagd wat ze willen. Je ziet nu in de omliggende wijken (Korrewegwijk en Noorderplantsoen gedeelte sinds 1-1-’15) dat daar betaald parkeren is ingevoerd. Ik woon zelf aan de Bedumerstraat en zie vooral een extra drukte ontstaan op donderdagavond en zaterdag, echter is de parkeerdruk al hoog in deze wijk, omdat er simpelweg een capaciteitsprobleem is van het aantal auto’s ten opzichte van het aantal parkeervakken.

    Betaald parkeren heeft alleen maar zin wanneer er genoeg capaciteit is, maar de capaciteit word gevuld door forenzen, dus wanneer het overvol is tijdens de winkeltijden en werktijden. De bewoners word nu gevraagd hoe zij denken over het parkeerprobleem in de wijk. Het invoeren van betaald parkeren zal namelijk niet persé geld opleveren, eerder dat er geld bij moet omdat de omloopsnelheid van dat er nieuwe auto’s parkeren, veel lager is dan in de binnenstad. Persoonlijk ben ik niet voor het betaald parkeren, omdat het slechts het probleem opschuift. Uiteindelijk zal alles binnen de ring en misschien daarbuiten wel betaald parkeren worden, omdat het steeds maar opschuift, terwijl er praktisch een capaciteitsprobleem is. Men was toen de wijken ingericht werden, er nog niet mee bezig dat mensen nog wel eens allen een auto (en soms wel 2) zouden hebben. Daarnaast is het een probleem dat veel parkeervakken paralel aan de weg liggen i.p.v. met insteekvakken, waardoor je de capaciteit verhoogt.

    Echter word de vraag gesteld in eerste instantie aan de bewoners of er een betaald parkeren ingevoerd moet worden. Indien de bewoners voor stemmen, zal de vervolg vraag zijn hoe dit uitgevoerd moet gaan worden. Kiezen de bewoners om tegen betaald parkeren te stemmen, zal de gemeente hier ook geen betaald parkeren invoeren.

  9. Bij mij in de wijk is gedeeltelijk betaald parkeren ingevoerd. Ik woon precies op het overgangsgebied in een straat waar je niet hoeft te betalen. Gevolg, in het betaalde gedeelte een overvloed aan lege parkeerplekken. In mijn gedeelte overvol met auto’s. Ook mensen die in het betaalde gedeelte wonen parkeren liever bij mij in de straat in plaats van dat ze betalen voor een plek voor hun huis in de straat ernaast. Betaald parkeren prima, maar dan wel een gratis parkeer pas voor de bewoners. Zodat de overlast veroorzakers betalen en niet de bewoners die al genoeg belasting betalen aan de gemeente.

  10. ervaringen met betaald parkeren in de Oosterpoort het is en blijft een puinhoop te weinig plek voor de vaste bewoners dus anders aanpakken of ophouden met die onzin want het schiet zijn doel voorbij het spekt alleen de gemeentekas.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *