De SP heeft haar zwartboek over callcenter Transcom bijgewerkt nadat de fractie gesprekken heeft gehad met de directie en de ondernemingsraad van het bedrijf. Vooral het punt over de werksfeer en de werkwijze van de fractie schoten bij het bedrijf in het verkeerde keelgat.
Volgens de fractie zijn de gesprekken goed en prettig verlopen. De verontwaardiging van het bedrijf met name in de onvrede over de werksfeer. Volgens de OR en directeur Lars van der Las worden er juist veel werknemerstevredenheidsonderzoeken gedaan en worden er vaak gesprekken met callcenterwerkers gevoerd. Van der Las is het eens met de fractie dat de lonen voor callcentermedewerkers omhoog moeten, maar dan wel collectief. Daarnaast vindt het bedrijf dat de werkdruk vaak veroorzaakt wordt door de opdrachtgevers, die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Verder is de raad van het bedrijf niet blij over het feit dat alleen Transcom werd aangepakt door de fractie en andere callcenters niet. De SP Groningen stopt niet met het contact zoeken met callcenterwerkers, maar gaat ook contact zoeken met callcenterwerkers van Cendris en WebHelp.
De SP publiceerde de eerste variant van het zwartboek in oktober van vorig jaar.
Zonovergoten en aangenaam voorjaarsweer hoeven we de komende dagen niet te verwachten. Volgens OOG-weerman Johan…
Verschillende politieke fracties gaan woensdag vragen stellen aan het College over het inrichten van een…
Bij een verkeersongeluk op de Sontweg is dinsdagavond een fietser gewond geraakt. Dat meldt nieuwsfotograaf…
Verschillende politieke fracties in de Groningse gemeenteraad maken zich zorgen naar aanleiding van een ransomware-aanval…
In een ondergrondse huisvuilcontainer aan de Rode Weeshuisstraat in de binnenstad heeft dinsdag twee keer…
Vervoersbedrijf Qbuzz en het OV-bureau Groningen Drenthe hebben dinsdag de eerste van een serie van…
Bekijk reacties
Callcenters...moderne slavernij. Gelukkig verdient de directie en het management vaak wel goed, daar moeten we dan maar blij mee zijn.... Overheid, doe er alsjeblieft iets aan. Dit zijn misstanden die echt opgelost moeten worden.
Ik heb een geweldige tijd bij Transcom gehad. Mensen die klagen over Transcom of andere callcenters zijn vaak geen harde werkers of waren niet goed genoeg om daar te blijven werken.