Minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat heeft in totaal 162 miljoen euro gereserveerd voor de aanpak van de bruggen in Groningen en Friesland. Dat werd donderdag bekend gemaakt.
Rijk en regio willen de vaarweg tussen Lemmer en Delfzijl beter bereikbaar maken voor grotere schepen. “Het scheepvaartverkeer tussen Noord-Duitsland en de havens van Amsterdam en Rotterdam zal de komende jaren gaan toenemen. Mooi dat we samen met de regio afspraken hebben gemaakt om de vaarweg te verbeteren,” aldus minister Minister Cora van Nieuwenhuizen.
De Paddepoelsterbrug is in september 2018 aangevaren en deze verbinding blijft zeker nog een jaar gestremd. De minister van Infrastructuur en Waterstaat en gemeente Groningen hebben afgesproken om versneld onderzoek te doen naar de structurele oplossing voor deze smalle en onveilige oeververbinding in de hoofdvaarweg. Aanvullend starten de gemeente Groningen en Rijkswaterstaat een onderzoek naar een nieuwe multimodale ontsluiting voor de Oosterhamrikzone.
Gedeputeerde Sietske Poepjes (L) en minister Cora van Nieuwenhuizen (R).
Het inzetten van studenten als buschauffeur kan ook voor Groningen interessant zijn. In Provinciale Staten…
Een actie van onder andere de gemeente en de politie om met buurtbewoners te praten…
Op de KEI-week zijn komende zomer naast wo- en hbo-studenten ook mbo'ers welkom. Raadslid Rozemarijn…
Het aantal broedvogels in Nederland stijgt. Dat blijkt uit cijfers van het CBS en Sovon.…
De eerste selectie van FC Groningen traint komende woensdag- en donderdagochtend in Euroborg. Beide trainingen…
De 30-jarige vrouw uit Oldehove, die in de zomer van 2022 afvaldumpingen organiseerde op de…
Bekijk reacties
Nog minimaal een jaar... Dat betekent waarschijnlijk dat ie helemaal niet meer gemaakt wordt. De paddepoelsterbrug was helemaal niet onveilig aangezien er nauwelijks auto's over heen gingen. Rijkswaterstaat zal wel bedoelen onveilig voor schepen. Ik stel voor dat de gemeente zsm de fietsverbindingen aan beide zijden van het kanaal tussen de paddepoelsterbrug en de Dorkwerderbrug verbetert zodat er een goede alternatieve route komt.
Wie riep de Tweede Kamer op om de bruggen van Hoogezand Winschoterdiep tot Groningen en het Eemskanaal een grotere doorvaart breedte te geven van 18 m naar 28 meter.
Wie adviseerde een aquaduct onder het Eemskanaal in de N 33 te maken.
Waar wordt het weer gemaakt in de eigen provincie van RWS te weten Friesland
Groningen is er alleen om te plukken.
Bagger het Winschoterdiep uit Van Groningen tot Westerboek zodat grotere container schepen tot 100 containers meer kunnen vervoeren
Nu is Winschoterdiep tot 1350 ton en Lemmer -- Delfzijl 3500 ton.
Toekomst visie heet dat denk aan onze werk gelegenheid.
Tja, na eerst uitstel door vorige kabinet (ook VVD) nu mooi weer spelen. Wat was ook alweer de eerste planning voor de Krolbrug? Bovendien houdt aanpak Lemmer-Delfzijl bij Groningen op. Nog steeds geen woord over aanpak Eemskanaal.