De oplage van het Dagblad van het Noorden is in 2012 gedaald met 3,9%. De oplage schommelde eerder rond de 125.000.
De, in totaal 18, regionale dagbladen haalden allemaal een lagere oplage behalve het Friesch Dagblad en Het Parool. Alphen Compact en Compleet was de grootste daler met 10.3 %. De Telegraaf was van de landelijke kranten de grootste daler met 8.8%. NRC Next zag haar digitale oplagen stijgen naar 11.974 en zag zo haar totale oplage met 0.4% stijgen.
Bij de meeste kranten daalde de oplage maar sommige dagbladen wisten met een online editie de oplage te behouden.
Dit voorjaar is er een nieuw onderzoek gestart naar de vijftien vermiste lichaam van geëxecuteerde…
Op Marktplaats wordt er fanatiek geboden op kaartjes voor de voetbalwedstrijd FC Groningen tegen Roda…
Brandweer Groningen heeft zaterdag bij het oorlogsmonument aan de Sontweg een bloemstuk gelegd. Ook werd…
Politieagenten hebben zaterdagochtend een gestolen scooter aangetroffen terwijl er van de diefstal nog geen aangifte…
Als het aan wethouder Inge Jongman (ChristenUnie) van Sport ligt wordt er in de zuidelijke…
Ondanks de monsterzege van PKC'83/Team Amoeri op ZVV Zwaag (10-1) grijpen de zaalvoetballer toch naast…
Bekijk reacties
De oorzaak is gebrek aan concurrentie men werkt te aanbod gericht.
Ik zou er persoonlijk en per omgaande opnieuw een middag/avondkrant van gaan maken met nieuws van vandaag en niet zoals nu, nieuws van de dag ervoor, wat elk en iedereen al via internet, radio en (regionale) televisie al tot zich heeft kunnen nemen.
Eens, ik las niks nieuws en ben ook gestopt met het kopen.
Dat bedoel ik beste lezers, u word niet serieus genomen.De direktie regeert vanuit hun torentje.Men gaat uit van een theoretische strategie van 100 jaar geledem die bewezen niet werkt.De klant hoort de baas te zijn, niet de direktie.Men dacht alle concurrentie op te kopen..dat lukte maar men is niet overgebleven door de beste krant te zijn en daarom zakken de oplages..