Marketing Groningen, provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het toeristische aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners.
De afspraken over die samenwerking zijn donderdag vastgelegd in het convenant ‘Regionale Digitale Ontsluiting’. Het convenant werd ondertekend door de provincie Groningen, Vereniging Groninger Gemeenten, Marketing Groningen en de regionale marketingorganisaties. De betrokken partijen leggen hiermee de manier van samenwerken, rollen en verantwoordelijkheden vast.
De beste bezienswaardigheden, uitjes, restaurants en overnachtingen uit de provincie zijn nu gebundeld op de website visitgroningen.nl. De provincie is hier opgedeeld in acht toeristische regio’s. Het eigen karakter en gevoel dat leeft in elke regio komt terug in het toeristische aanbod op de webpagina. Ook heeft iedere regio in samenwerking met Marketing Groningen een magazine ontwikkeld. De magazines nemen bezoekers mee op ontdekkingstocht door de regio. Ze zijn online te bekijken op de regiopagina’s van visitgroningen.nl en verkrijgbaar bij toeristische informatiepunten, VVV’s en veel ondernemers in de regio’s.
Wat gebeurt er in de darmen van patiënten die overgevoelig zijn voor gluten? Dat is…
Koningsdag is gezellig, soepel en zonder grote problemen verlopen in Stad. Dat laat de gemeente…
Het treinverkeer richting Meppel is hervat. Door een aanrijding in Assen was er zondag een…
Op Kardinge vond afgelopen week het Vrolijk Samen Doen Festival plaats. Het festival had als…
Universiteiten worstelen met pro-Palestijnse demonstraties. Bestuursvoorzitter Jouke de Vries van de Rijksuniversiteit Groningen laat in…
In de aanloop naar het nieuwe studiejaar verwacht de gemeente geen problemen te krjgen met…