Kinderen kunnen niet naar school, vanwege de coronacrisis. Ze volgen thuis onderwijs, via laptop, tablet, of computer. Helpdesk050 begeleidt ouders en kinderen die computerproblemen hebben bij dit thuisonderwijs.
Er kunnen problemen zijn met de computer zelf, maar ook bijvoorbeeld met het installeren en het gebruik van de software die door de docenten wordt gebruikt. Ook kan het zijn dat een gezin geen laptop heeft, ook dan kan Helpdesk050 helpen.
De computerhulp wordt gegeven door ICT-studenten van het Noorderpoortcollege. Dit gebeurt via de telefoon en met behulp van Teamviewer, waarbij de student tijdelijk toegang krijgt tot de computer. Mocht de helpdeskmedewerker er ook niet uit komen, dan staat er nog een team klaar om hem/haar verder te helpen.
Wie gebruik wil maken van Helpdesk050 kan bellen met 050 – 2110 423. Dit kan ’s ochtends van 9:00 – 12:00 uur en ’s middags van 13:00 – 16:00 uur. Alle verdere informatie en contactmogelijkheden zijn te vinden op de site van Helpdesk050.
Irma Noorbergen van Helpdesk050 legde woensdagochtend in de OOG Ochtendshow uit hoe de service werkt. Beluister het interview hier terug:
In de wijk Beijum was er de afgelopen jaren veel belangstelling voor de grote rommelmarkt.…
Het is topdrukte zaterdag bij de bakkers in de gemeente. In Ten Boer zijn de…
In een woning aan de Lindenlaan in de Oosterparkwijk heeft zaterdag aan het einde van…
Koningsnacht 2024 is zonder incidenten verlopen. Dat laten de gemeente Groningen en de politie weten.…
Groningen viert zaterdag Koningsdag. In de binnenstad, in de wijken en in de dorpen zijn…
Ondergrondse afvalcontainers moeten in de toekomst met een telefoon geopend kunnen worden. Daar pleit de…