De politie Noord-Nederland is deze week begonnen aan een experiment met een robot die kleine aangiftes moet gaan opnemen in politiebureaus. De kleine, mensachtige robot stond vrijdag op het politiebureau in Assen. Eerder deze week was hij al op het bureau in Hoogezand actief.
De robot, Pepper genaamd is niet van de politie zelf, maar aan de dienst uitgeleend door TNO. Het apparaat is bedoeld om de werkdruk te verlagen voor baliemedewerkers. De robot neemt het simpele, administratieve werk over van de baliemedewerker, zodat deze zich meer kan richten op het emotionele aspect van het politiewerk achter de balie.
De tests zijn bedoeld om te zien hoe burgers reageren op deze manier van werken. De feedback over de aangiftes aan de robot wordt gebruikt om het systeem te verbeteren. In de toekomst zal de robot misschien ook op bureau in de Stad te zien zijn.
Vrijdag is er eerst nog af en toe zon, vooral ten noorden van de Stad,…
Meerdere op- en afritten van de dubbele rotondes ter hoogte van Laan Corpus den Hoorn…
De fractie van de ChristenUnie poetste deze donderdag Stolpersteine in Groningen en Ten Boer. Dit…
Op de Helper Brink heeft donderdagmiddag rond 17:00 uur een automobilist een bestelbusje geramd. Vervolgens…
Het voormalige Vapiano-pand aan de Nieuwe Markt heeft een tijdelijke nieuwe bestemming. Het pand vormt…
Er komen vier nieuwe energiezuinige sociale huurwoningen aan de Molenkampsteeg in Haren. Donderdagmiddag gaf Dik…
Bekijk reacties
Doe maar niet
Wat een kinderlijk idee.
Behoorlijk infantiel idee om gedupeerden met een soort van stuk speelgoed te laten communiceren en geeft m.i. aardig weer op welk niveau TNO en justitie denkt en werkt.
Zet dan bijv. een volwaardige aangiftezuil neer of iets van die strekking, waarbij duidelijk is dat gedupeerden op een serieuze manier aangifte kunnen doen met daarbij eventueel een papieren uitdraai die men kan meenemen als bewijs van aangifte en een kopie daarvan kan overhandigen aan de dienstdoende gewapende balie-ambtenaar.
Weer een teken van het falen van het kapitalisme. De robot wordt o.a. gebruikt om de werkdruk van de baliemedewerkers te verlagen. Misschien moet men gewoon wat meer personeel aannemen zodat er een goede klantvriendelijke manier van werken ontstaat. iemand die aangifte doet van een bv fietsendiefstal, kan best in een hoge emotie zitten als die fiets voor diegene van levensbelang is en diegene ook geen geld heeft om een nieuwe te kopen. Het is dan best kut als een robotstem je vraagt, waar kan ik je mee helpen. Zo'n persoon wil graag gehoord worden, empathie krijgen, misschien wel raad krijgen.
Er gaat niks boven gekwalificeerd personeel. Echter regeert het geld en is het niet voor niks dat de 1 na de ander met een burn-out thuis komt te zitten. Omdat aan de bovenkant de kapitalistische opvreters zitten van de maatschappij die bakken met geld naar huis slepen, terwijl het echt hard werkende personeel wordt uitgeknepen.