‘Kom jij aan boord van dit gloednieuwe inspectieschip?’ De Inspectie Scheepvaart van de Provincie Groningen zoekt een controleur-schipper voor controle en handhaving op de provinciale vaarwegen.
De volledige vacature staat hier. Reageren kan tot en met 7 april.
Volgens de inspectie wordt het nieuwe Inspectieschip PW 18 een duurzaam vaartuig.
Het zonnige en warme weer van de afgelopen dagen houdt in ieder geval nog één…
Een 23-jarige student rechten aan de Rijksuniversiteit Groningen heeft haar opleider voor de rechters van…
Het blijft aanmodderen met de aansturing van de Hoge Euvelgunnerbrug. Woensdagavond kostte het zo'n 25…
Ondanks dat het niet op de agenda stond werd een vergadering in de raad over…
Onder gejuich van een volle zonneweide in het Noorderplantsoen wist de brandweer woensdagavond haar eerste…
Met 26.4 als piekwaarde op de thermometer van het KNMI bij vliegveld Eelde was deze…
Bekijk reacties
Pffff..... Een tamelijk intimiderend en agressief ontwerp. Schreeuwend contrast op onze fraaie en gemoedelijke vaarwegen. Geblindeerde ramen.... Niet in overeenstemming met de vriendelijke en open dienstverlening waar de PW18 om bekend staat...
ja gewoon RWS-geel...waarom niet de ROMP in marineblauw..traditie wil ook wat !
maar als baan is dit geen slechte plaatsing !
Futuristisch ontwerp. Een heel ander schip dan de "oude" PW 18, die in 1977 in de vaart kwam. Duurzaam???? Betekend dit dan dat het een elektrisch aangedreven vaartuig wordt of wordt het weer voorzien van een "schottel"??
Zie wie dit schip heeft getekend... De bekende Vripack uit Sneek dus en verder lijkt het onderwaterschip -achter wel op een Amsterdammertje. schat l.o.a. 18-20 m. Ook is trouwens het o.a. schip vanaf de boeg mooi gelijnd (18/25 km/u?) Verder flink stabiel en ruim! door de mooie breedte. ..
Schottel met 360 graden draaiende schroef schrijf je ? zou kunnen, maar ze hebben ook die (2x) john deere diesel 300pk met sneldraaiende schroef ; trouwens : zie ik -?-- zonnecollectoren op het kajuitdak... of niet?
Wachten we dus eerst op meer technische specificaties, scheepsmaten ed...en de aanschafprijs
De "oude PW 18" heeft 42 jaar trouwe dienst gedaan als inspectievaartuig en wordt dus nu vervangen door dit nieuwe ontwerp. Klaarblijkelijk gaat de provincie ook mee in de "vaart der volkeren" en voorziet de "goegemeente" van een futuristisch gebouwd schip. Vroeger mooi in het blauw geschilderd moet het nu in schreeuwend geel. Niet mijn smaak overigens, en geblindeerde ramen? Vraag mij af of dit wel mag daar de schipper toch rondom ruim uitzicht moet hebben, ook in verband met de veiligheid op het water. Straks zie ook de beroepsvaart met geblindeerde ramen varen. Moet maar niet, dacht ik...…………………..kunnen ze nog meer bruggen "uit het lood" varen. (Paddepoelsterbrug).
De nieuwe PW18 is 19.00 x 5.00mtr. en wordt electrisch aangedreven en middels traditionele schroefassen dubbelschroefs voortbewogen
Flinke maat!!!! Moet wel met een flinke lading batterijen beladen worden, wil het een dag blijven varen, zonder haperingen. En wat betreft de sollicitatie naar een ervaren schipper denk ik dat dit al "intern" is opgelost. Was namelijk ook bij de eerste PW 18 het geval. Wens de Provincie veel plezier en succes met deze nieuwe aanwinst. Proficiat!!!!