De aandeelhouders van Groningen Airport Eelde beraden zich op mogelijke vervolgstappen na het vertrek van Karin Orsel en Frits Doddema uit de Raad van Commissarissen van het vliegveld.
De twee ondernemers zijn opgestapt vanwege een verschil van inzicht over de toekomst van de luchthaven. Niemand wilde dat maandag verder toelichten.
De aandeelhouders, de provincie en gemeente Groningen en de provincie Drenthe en gemeente Assen, betreuren het vertrek van Orsel en Doddema.
Tijdens Hemelvaartsdag zijn er flinke opklaringen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis zit de temperatuur de komende…
In De Loods aan de Neutronstraat in Stad vond maandagavond een concert plaats van Het…
Over twee dagen begint in de binnenstad de Meikermis. Inmiddels is de opbouw in volle…
Het inzetten van studenten als buschauffeur kan ook voor Groningen interessant zijn. In Provinciale Staten…
Een actie van onder andere de gemeente en de politie om met buurtbewoners te praten…
Op de KEI-week zijn komende zomer naast wo- en hbo-studenten ook mbo'ers welkom. Raadslid Rozemarijn…
Bekijk reacties
Wil je deze luchthaven redden dan moet je de landingsbaan verlengen van 2500 m1 naar 3850 m1
Bouw een vrachtloods, dan wordt je een uitwijk plaats voor vracht vliegtuigen.
Nu kunnen alleen kleine en midden grote toestellen opstijgen en landen.
Variabel zijn en op meerdere zaken richten.Voor vracht verkeer heb je een lange landings/start baan nodig.
Dat is nu precies wat de Groningers niet willen, nog meer lawaai en overlast. Vraag maar aan de Maastrichtenaren.
bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2262050-provincie-grijpt-in-op-maastricht-aachen-airport-na-klachten-omwonenden.html
Pieter, ik mag toch echt hopen dat jouw idee een grote grap is.
Vrachtverkeer door de lucht heeft hier niets te zoeken.
Om nog meer asfalt aan te leggen voor vliegtuigen lijkt op meer weggegooid geld.