De provincie gaat dit najaar samen met ProRail en Arriva een proef doen met een gedeeltelijk zelfrijdende trein. Het gaat om de zogeheten ATO-techniek (Automatic Train Operation).
Tijdens de proef is er nog wel een machinist in de trein. De techniek neemt een deel van de taken van de machinist over.
De provincie, ProRail en Arriva willen dat nu in de praktijk testen. De proef wordt dit uitgevoerd op het traject Groningen – Zuidhorn.
De Derde Klasse C is superspannend met heel veel clubs die nog kans op de…
Niet langer zwijgen, maar duidelijk maken dat er in ons land niet geleefd kan worden…
PKC'83 heeft vanavond de clash der woonwagenkampen tegen WKE'16 met 4-1 gewonnen. Daarmee deden de…
In de gemeente wordt zaterdag uitgebreid stilgestaan bij de Nationale Dodenherdenking. Er vinden verschillende herdenkingen…
De wedstrijd FC Groningen tegen Roda JC komende vrijdag moet te zien zijn op een…
Bezoekers van het Bevrijdingsfestival in het Stadspark hebben zondag de mogelijkheid om taart te kopen.…
Bekijk reacties
Wat kost zo een ATO-techniek systeem nou eigenlijk ?
Hoe veilig is het eigenlijk ?
Hoe lang duurt het voordat zoiets terug wordt verdient ?
Hoeveel zorgen zou ik me moeten maken als machinist voor het verlies van mijn baan ten aanzien van de vraag naar loonsverhoging ?
De machinist van een trein ( op het spoor dus) is technisch gemakkelijker te vervangen dan een buschauffeur.
Wanneer vallen de eerste ontslagen ?
Moeten de machinisten zich niet snel om laten scholen tot ....?