Dankzij het traject KANS! gaan 26 voormalig uitkeringsgerechtigden aan de slag als Klantcontact Medewerker in een callcenter.
Ze krijgen dinsdag uit handen van wethouder Roeland van der Schaaf en gedeputeerde Eelco Eikenaar het certificaat Klantenservice Federatie Nederland uitgereikt. Van de startende groep is 73% via het traject KANS! uit de uitkeringssituatie en aan het werk geholpen. KANS! leidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in een traject van drie maanden op tot Klantcontact Medewerker.
Het project ging in maart van start met 40 cursisten. De gemeente en het UWV zorgen voor de werving van kandidaten. Komend najaar start een nieuwe groep van 27 cursisten en voor volgend jaar staan meerdere groepen op de planning.
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Volgens het gemeentebestuur heeft de Dierenambulance Groningen voorlopig geen ontheffing apart nodig voor de zero-emissiezone…
Thermo Fisher, de Amerikaanse biofarmaceut met een vestiging aan de Zuiderweg in Hoogkerk, heeft zijn…
Kringloopwinkel GoudGoed is bijna een week geopend. Volgens manager van WerkPro Bastiaan van Vliet lopen…
Op de kruising tussen de Osloweg en de Gotenburgweg vond vrijdagmiddag een aanrijding plaats tussen…
De Forumbibliotheek in Selwerd is vrijdagochtend feestelijk heropend na een verbouwing van drie maanden. In…
Bekijk reacties
Het probleem van de arbeidsmarkt in Groningen is ook het kartel van Noorderlink. Waardoor je iedereen buitensluit dat geen onderdeel uitmaakt van deze bedrijven. Zij die er 'toevallig' wel deel van uitmaakt een flinke streep voor!
Vreselijk scheef!
https://noorderlink.nl/