Bron foto: Bitfreak / Flickr / CC 2.0-by-nc-sa
Harm Post komt half maart met een definitief plan om de bedrijvigheid rondom Groningen Airport Eelde te verbeteren en hoe het bedrijfsleven kan bijdragen. Dit maakte hij vandaag bekend in het Radio Drenthe programma Cassata.
Harm Post is de vertrekkend directeur van Groningen Seaports. De aandeelhouders hebben zijn hulp ingeroepen om ervoor te zorgen dat de bedrijvigheid rond het vliegveld groeit. Er is vanuit de aandeelhouders een investeringsplan van 46 miljoen euro, maar dan moeten de bedrijven wel meedoen. In het radioprogramma van RTV Drenthe vergeleek hij de plannen met een vliegtuigje met vier vleugels en een staartje.
Vleugel 1 is het creëren van meer bedrijvigheid in aankomst-en vertrekhal. In vleugel 2 wordt het gebied rondom het vliegveld verder ontwikkeld. In de derde vleugel wordt nagedacht om meer te doen voor de douane, dus voordat je bent ingecheckt. In vleugel 4 wordt een app ontwikkeld, waardoor je snel kunt zien hoe de reistijd naar een locatie zich verhoudt tot bijvoorbeeld Schiphol. De staart bestaat uit een groep ondernemers die de brandweer goedkoper willen organiseren. Bijvoorbeeld door het bouwen van de nieuwe brandweerkazerne over te nemen van de overheid.
De aandeelhouders zijn de provincies Drenthe en Groningen en de gemeenten Groningen, Tynaarlo en Assen.
Bron: RTV Drenthe
Twee auto's zijn donderdagavond op elkaar geknald op de N370 tussen oprit Peizerweg en het…
De komende dagen is er veel bewolking met af en toe kans op lichte regen.…
De gemeente werkt op dit moment aan een vlonder in de Gorechtvijver in de Oosterparkwijk.…
Op de A28 tussen Groningen en Haren vond donderdag rond 17.45 uur een forse kop-staartbotsing…
Op de A7 ter hoogte van Hoogkerk vond donderdagavond een kop-staartaanrijding plaats tussen twee voertuigen.…
Sportmogelijkheden creëren voor mensen met een lichamelijke beperking. Dat is de missie van de 43-jarige…
Bekijk reacties
Mooi meer van maken. Iets als Bunnermeer of Donderensemeer.
Wil je meer bedrijvigheid en werkelijk geld aan en met dit vliegveld gaan verdienen, dan zul je de baan moeten gaan verlengen zodat er grotere vrachtvliegtuigen kunnen gaan landen.
Persoonlijk zie ik het vliegveld als onderdeel van mobiliteit wat gerust een paar miljoen per jaar mag kosten, desnoods betaal je dit door een deel van de wegen/houderschapsbelasting hier structureel in te steken. Meer dan 70% van deze vorm van houderschapsbelasting verdwijnt tenslotte toch in de pot algemene middelen, dan zie ik liever dat een deel in Eelde wordt gestoken.
Prestigieuze bodemloze put.
Jammer dat er miljoenen in Airport lelystad gestoken wordt , je zou het ook 2 uurtjes verderop in groningen kunnen investeren. heb je aan beide kanten van het land een rendabel vliegveld.
ook beter voor werkgelegenheid in deze provincie en voor vakantiegangers uit de noordelijke provincies.