Foto: Gerrit de Haan
Treinreizigers kunnen zich vanaf maandag aanmelden voor een dienst die waarschuwt als je met je persoonlijke OV-chipkaart vergeet uit te checken. Met de dienst hoopt de NS dat het aantal mensen dat niet uit-checkt vermindert.
Reizigers kunnen zich via de website van de NS aanmelden. Na het aanmelden wordt keurig bijgehouden of je na een treinritje wel of niet uit-gechecked hebt. Mocht je dat vergeten zijn, dan ontvang je na een aantal dagen een e-mail waarmee je het teveel afgeschreven bedrag bij de kaartautomaat terug kunt krijgen.
In 2014 zorgden reizigers die niet uit checkten ervoor dat vervoerders ruim zestien miljoen euro extra opstreken. In totaal ging het om 7,3 miljoen ritten met bus, trein of metro. Om dit aantal terug te dringen wordt er behalve de e-mail dienst sinds kort ook geƫxperimenteerd met een app en bluetooth-signalen die controleert op het niet uit checken. Deze proef vindt voorlopig alleen plaats op de stations van Utrecht Centraal en Schiphol.
De 46-jarige Curt E. is veroordeeld tot tbs met dwangverpleging voor de moord op zijn…
Het gemeentebestuur heeft drie toekomstperspectieven voor de Hortus Botanicus in Haren vastgesteld. De gemeenteraad kan…
WIJ Groningen organiseert komende woensdag 10 december een lichtjeswandeling in de Schilderswijk. De deelnemers ontdekken…
Agenten hebben woensdagavond tijdens een verlichtingscontrole in Paddepoel een 15-jarige jongen aangehouden die een machete…
De voormalige Poelepoort in Groningen staat afgebeeld om de nieuwe Zilveren Dukaat van de Koninklijke…
De raadsfracties van CDA en D66 maken zich zorgen over de toename van de bijplaatsingen…
Bekijk reacties
Niks nieuws ...men wordt nu ook gewoon geregistreerd als niet uitchecker ..men gaat gewoon 100% zekerder .!!! jouw gangen na en je reisgedrag noteren .!! Men heeft er direct een adres bij .
Klaar ..Big Brother.
Dat is wel een paar misgelopen ( terug betalen) "valse" inkomsten waard.
gelijkertijd ben je weer geabonneerd op allerlei ander 'meldingen van voordelige deals"; Kan een service aan trouwe klanten, niet meer alleen een service zijn?