Projectleider Jos Hillen van de Zuidelijke Ringweg diende in de periode van juli 2010 tot juni 2012 twee bazen. Hij werkte ook nog als directeur van vliegveld Eelde.
Groningen Airport Eelde betaalde voor Hillen aan Twynstra Gudde € 1800 per gewerkte dag, inclusief reis- en verblijfskosten. In 2009 bedroeg dat €242.100, in 2010 was dat €232.200, in 2011 €129.825, en het laatste jaar 2012 was dat €71.775. Als projectleider van de ringweg ontving Hillen van 2010 tot en met 2014 gemiddeld 350.000 euro per jaar en een onkosten vergoeding van 150 a 180 euro per dag.
Het stadsbestuur ging akkoord met het salaris van Hillen als projectleider van de Zuidelijke Ringweg. SP en ChristenUnie willen weten of het stadsbestuur wist dat Hillen ook door het vliegveld werd betaald.
Vrijdag is het bewolkt en in de loop van de dag valt er lokaal een…
Er heeft een aanrijding plaatsgevonden tussen twee personenauto's op de A28 tussen Groningen en Haren.…
Kevin van Veen (33), spits van FC Groningen en momenteel verhuurd aan St. Mirren, wordt…
De wijk Oosterhaar in Haren is donderdagavond rond de klok van 18:00 uur getroffen door…
De Stadsparkweg, die voor de Gasunie langsloopt, is vanwege werkzaamheden afgesloten van maandag 4 november…
De politie zoekt vier mannen die op donderdag 8 augustus een 44-jarige man in diens…
Bekijk reacties
Goed gespeeld, meneer Hillen! Ter info: voor de helft kom ik het doen.
ordinaire graaier
Inderdaad goed gespeeld. Weer een duur bureau ingeschakeld, Twijnstra en Gudde. Die achtervang vanuit dat bureau moet uiteindelijk ook betaald worden.
Ken ik dat bureau ook al niet uit de roemruchte jaren '70 met die enorme tangenten om het verkeer om het centrum heen te leiden en de halve stad af te breken? De hele badstratenbuurt werd toen al opgekocht om ruimte te creëren voor een verkeersknooppunt. Dat plan werd gelukkig afgeschoten, maar de plan- en advieskosten logen er niet om.