De gemeenteraad van Groningen heeft het aangepaste scooterplan van de PvdA en GroenLinks aangenomen. Wethouder Joost van Keulen vroeg de partijen vorige week het plan aan te passen. Ze kwamen met een nieuw plan waar ook de wethouder mee kon instemmen.
GroenLinks en de PvdA hadden een voorstel ingediend om scooters te weren van het fietspad, ook wilde ze het gebruik van elektrische scooters stimuleren en moest er ook een einde komen aan geluidsoverlast van brommers middels preventieve keuringen. Volgens de wethouder zijn er de afgelopen vijf jaar 91 incidenten gemeld, hij vond het plan te duur en moeilijk uitvoerbaar.
Nu komt de wethouder met een onderzoek naar maatregelen die zinvol en uitvoerbaar zijn.
De gemeente werkt op dit moment aan een vlonder in de Gorechtvijver in de Oosterparkwijk.…
Op de A28 tussen Groningen en Haren vond donderdag rond 17.45 uur een forse kop-staartbotsing…
Op de A7 ter hoogte van Hoogkerk vond donderdagavond een kop-staartaanrijding plaats tussen twee voertuigen.…
Sportmogelijkheden creëren voor mensen met een lichamelijke beperking. Dat is de missie van de 43-jarige…
Wethouder Philip Broeksma en gedeputeerde Erik Jan Bennema hebben donderdag samen het laatste deel van…
Vijf studenten van de Hanzehogeschool zijn naar Fortaleza in Brazilië gereisd om daar voor hun…
Bekijk reacties
helemaal schijtziek word je van de bemoeienis van de overheid zowel landelijk als lokaal, ze blijven maar komen met allerlei onzinnige voorstellen en geld verslindende onderzoeken, geld wat door de burgers is betaald dmv belastingen eerst moesten de de brommer de weg op en nu zijn straks de scootertjes aan de beurt. O ja en dan willen ze ook nog het gebruik van elektrische scooters stimuleren krijgen we dan een even een buidel met geld om zo'n ding aan te schaffen wethoudertje?
Simon. Ga toch fietsen!
Waarom zou ik moeten gaan fietsen? laat de fietsers eerst maar eens gaan leren wat verkeersregels zijn, misschien is dat zinvoller en er gebeuren wellicht een stuk minder ongelukken
Ja natuurlijk meneer de scooter aso. Het heet fietspad. Gemotoriseerd verkeer is er te gast. Het is niet van jou. Jij bent niet belangrijk en je moet dus maar eens mat minder hard van de toren blazen.
Wie maakt nou direct weer iemand uit voor scooter aso?
Wie is hier de aso...de onnozele?
Tsssss ..Let op je woorden en je vooroordelen TOKKIE...
als die ras malloten nou eerst eens gaan kijken wat er zich af spelt op het fietspad.zullen ze zien dat het grootste probleem de fietsers zelf zijn.met 2 of 3 fietsen naast elkaar rijden,en druk aan het berichtjes versturen met hun mobiel.keiharde muziek op de headphones en alles wat er om hen heen gebeurt krijgen ze niks van mee.
je gaat toch niet alle fietsers stigmatiseren Harm..
Nou Harm, ik weet niet hoe vaak jij op de fiets zit, maar dan zul je toch echt merken dat de fietser die jij beschrijft misschien 1% uitmaakt van alle fietsers in Groningen. Het feit is gewoon dat er een te groot snelheidsverschil zit tussen fietsers en scooters. Daarnaast zijn scooters breed en het gaat vaak maar net goed met het inhalen. Dit ligt niet aan de bestuurder van de scooter, maar gewoon het feit dat vele fietspaden niet breed genoeg zijn voor fietsers en scooters.
Een onderzoek naar maatregelen die zinvol èn uitvoerbaar zijn. Tja daar komt dus niets van. Er komen twee laadpalen voor elektrische scooters en that's it. De Wegenverkeerswet moet worden aangepast en dat kan alleen landelijk.