Categorieën: Wijken

Korreweg niet veiliger gemaakt

De gemeente is niet van plan de Korreweg veiliger te maken voor fietsers. De raadsfractie van GroenLinks had hierom gevraagd, naar aanleiding van een ongeval op de rotonde.

GroenLinks wil de fietsers op de drukke Korreweg meer veiligheid bieden. Volgens de gemeente is daar geen geld voor. Bovendien is het aantal ongevallen de laatste jaren niet toegenomen. Ook is het er niet echt drukker geworden.

Volgens de gemeente zijn de ongevallen op de rotonde vooral te wijten aan het onvoorzichtige gedrag van fietsers. De gemeente wil volstaan met een paar kleine aanpassingen bij de Gerrit Krolbrug.

Gert van Akkeren

Bekijk reacties

  • Volgens de gemeente zijn de ongevallen op de rotonde vooral te wijten aan het
    onvoorzichtige gedrag van fietsers......JE MEENT HET...!!!!!!

    • Dat is dus alleen op de rotonde, op de rest van de korreweg is elke aanrijding de schuld van onvoorzichtig rijden van automobilisten.

  • Blijkbaar fietst de hele gemeente daar niet..of in ieder geval niet door de Korreweg!

  • Volgens de gezinsbode heeft de gemeente ook gezegd, dat de Gerrit Krolbrug (BBA Korrewegbrug) wellicht helemaal verdwijnt en het verkeer over het Van Starkenborg over de Oosterhamrikkade en een nieuw te bouwen brug wordt geleid. Daarom zijn grote aanpassingen aan de Korreweg niet opportuun.

  • Zou het wellicht niet beter zijn om geld te investeren in het aanleren van de geldende verkeers- en/of voorrangsregels aan (vooral) fietsers?

    • Helemaal mee eens Middenweg. En dan vooral de regel rechtdoor op de zelfde weg graag waar alle weggebruikers gelijk zijn. Het lijkt wel dat bijna niemand die nog kent. Dan is het ook duidelijk dat een auto die afslaat vanaf de rotonde de fietser voorrang MOET geven (als die al op die rotonde is natuurlijk).

  • Volgens de enkele maanden geleden gepresenteerde planning is in 2019? (inclusief vraagteken)de uitvoering van de opvolging van de Gerrit Krol-bruggen (meervoud, inclusief de loopbruggen). Of dit op dezelfde plek komt? Daar gaat de discussie de komende jaren over. Er is daarover nog geen besluit genomen. Dat wordt 2015, na een keuze uit de diverse varianten, de studie daarvoor is nu begonnen. Naar zeggen van de gemeente en provincie, blijft de fietsroute vanuit Beijum e.o. via de Korreweg gehandhaafd. Aanpassing van de Korreweg is dus niet afhankelijk van de toekomst van de Krol-brug. Geen aanpassing van de rotonde is naar mijn mening dan ook een politieke en geen verkeerstechnische keuze.

  • Als groen link(s)dit zo graag wil gaan ze dan ook al die fietsers die te beroerd zijn m hun hand uit te steken/ door rood rijden/ voor auto,s langs schieten,geen verlichting voeren/ met driemanschap dik fietsen en ga zo maar door heropvoeden.
    Een zielige vertoning van een zielige partij.

  • Wat kunnen automobilisten zeuren zeg , word het geen tijd om ook eens de hand in eigen boezem te steken en eindelijk te erkennen dat dat rose papiertje die zij ooit eens hebben gekregen in verkeerspark assen niet rechtsgeldig is in de grote mensen wereld?

    • volgens mij ben jij ook zo fietser,die op deze rotonde voorrang neemt..dan is het misschien tijd dat de fietsers verkeersles krijgen in assen.voorrang nemen is vragen om problemen...

  • De lachende derde is duidelijk een fietser of een groen links figuur.
    Wordt het niet tijd dat jullie fietsers je ook aan de verkeersregels houden en niet als kamikaze pilot en overal voor langs schieten omdat jullie denken dat je altijd voorrang hebt.

  • Voor een automobilist is het een lastige situatie, maar je hebt je rijbewijs niet voor niets gehaald natuurlijk. Je moet ogen overal hebben in een stad als Groningen. Vooruit kijken en meestal rij ik zo door zonder problemen.
    Voornaamste probleem is dat fietsers daar de rotonde op rammen alsof ze voorrang hebben, terwijl ze haaientanden hebben richting de rotonde waar de automobilist al op zit.

  • Volgens mij is de rotonde een vervelend punt waar een ieder rekening met elkaar dient te houden. Niet blind fietsen en als auto ook ruimte geven.

    Wat mij wel opvalt is dat er structureel te hard gereden wordt op de korreweg (van rotonde naar gerrit krol brug. Als ik zie hoevaak het "bijna misgaat" bij zebrapaden.

    Zijn hier geen oplossingen voor? De kruizing bij het Floresplein is een gevaarlijk punt volgens mij.

Recente berichten

“Woensdag veel bewolking met kans op een buitje, op Hemelvaartsdag flinke opklaringen”

Tijdens Hemelvaartsdag zijn er flinke opklaringen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis zit de temperatuur de komende…

5 uur geleden

Het Militaire Orkest uit Kyiv geeft optreden in Stad: “Het was een feestje, ze wilden maar doorspelen”

In De Loods aan de Neutronstraat in Stad vond maandagavond een concert plaats van Het…

6 uur geleden

Opbouw Meikermis in volle gang

Over twee dagen begint in de binnenstad de Meikermis. Inmiddels is de opbouw in volle…

7 uur geleden

Inzetten van studenten als buschauffeur kan ook voor Groningen interessant zijn

Het inzetten van studenten als buschauffeur kan ook voor Groningen interessant zijn. In Provinciale Staten…

8 uur geleden

Koffiekar brengt bewoners Marowijnestraat samen om met politie en gemeente te praten over veilige straat

Een actie van onder andere de gemeente en de politie om met buurtbewoners te praten…

9 uur geleden

“Blij dat op de KEI-week nu iedereen mee kan doen, dit is heel mooi nieuws voor het mbo”

Op de KEI-week zijn komende zomer naast wo- en hbo-studenten ook mbo'ers welkom. Raadslid Rozemarijn…

11 uur geleden