Over 4 jaar wordt een sneltrein tussen Winschoten en Groningen mogelijk. De provincie en het ministerie van Infrastructuur en Milieu stellen hiervoor 17,5 miljoen euro beschikbaar.
Het is het begin van een reistijdverkorting tussen Groningen en Bremen. Het streven is een halvering van de huidige reistijd van 163 minuten naar 83 minuten. Dat vereist ook actie op de Duitse kant van de spoorlijn.
Deze treinverbinding wordt ook wel Wiederline genoemd.
Het Nederlands Kampioenschap Jeugdschaken is in volle gang. Elk jaar vindt dit kampioenschap plaats, maar…
De rechtbank in het Belgische Hasselt heeft een Rus, die naar Nederland was gevlucht om…
Ondergrondse afvalcontainers moeten in de toekomst met een telefoon geopend kunnen worden. Daar pleit de…
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland heeft 250 miljoen euro aan subsidies verdeeld over zeven projecten,…
De Waterloolaan is maandagmiddag door de politie afgesloten tussen de Verlengde Oosterweg en de Verlengde…
Bij het Usquert (Het Hogeland) heeft maandag een aardbeving plaatsgevonden. Volgens het KNMI ging het…
Bekijk reacties
Verdubbeling Zuidbroek / Nieuweschans gaat voor verdubbeling -/ 140 miljoen kosten .De Provincie heeft 83 miljoen + 17,5 = 100,5 miljoen bij elkaar dus nog 40 miljoen .Waar komt die uit de HOGE HOED ????
Electrificeren van Groningen tot Winschoten is 35 km.Het ministerie Infra geeft aan 5 miljoen per km dus dat alleen 175 milj. De provincie heeft voldoende geld van de Zuiderzeelijn maar investeren in rijks eigendom is het probleem zoals spoor en N 33.De Eemshavenweg N 46 is overgedragen van Rijk aan Provincie met bruidsschat van 57 miljoen. Dus het Rijk komt niet meer over de brug.