Vorig jaar steeg het aantal klachten over de gemeente dat werd ingediend bij Gemeentelijk Ombudsman Willy Kol met 10 procent. Veel Stadjers hebben last van gemeentelijke regelgeving en dat mag de gemeente zich aantrekken, schrijft zij in haar jaarverslag.
De meeste klachten gaan over de dienst SOZAWE, slechte tweede is RO/EZ. De klachten gaan onder meer over gebrekkige informatie, de wijze van communicatie en het niet nakomen van toezeggingen. De Milieudienst zag vorig jaar het aantal klachten meer dan verdubbelen.
Er zijn ook goede uitschieters. Bij de DIA daalt het aantal klachten en ook OCSW heeft er een gering aantal, hoewel deze dienst bij herhaling de wettelijke termijnen voor de afhandeling ruimschoots overschrijdt. Iederz is constant in het lage aantal klachten, vorig jaar was het er 1. Ook de Bestuursdienst had slechts 1 klacht inzake het zoekraken van een belangrijk stuk.
De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…