Foto: Cojan van Toor voor NCG
De Nationaal Coördinator Groningen (NCG) heeft de resultaten van het derde tevredenheidsonderzoek bekendgemaakt. Dit onderzoek is afgelopen september uitgevoerd.
Uit het onderzoek blijkt dat bewoners het persoonlijke contact met hun bewonersbegeleider waarderen en dat de brieven van NCG duidelijker zijn geworden. Ook hebben bewoners meer begrip voor de besluiten die NCG neemt.
Toch blijft het vertrouwen in de organisatie laag. Veel bewoners ervaren het proces nog steeds als onduidelijk en onvoorspelbaar, vooral in de fase waarin plannen worden gemaakt. Ze weten vaak niet goed wat de volgende stap is en wanneer die stap wordt gezet. Bewoners vragen daarom om meer duidelijke en snelle communicatie, vooral bij vertragingen of veranderingen.
De NCG wil de begeleiding door bewonersbegeleiders verbeteren en de planning voorspelbaarder maken. Directeur Marieke Ferwerda benadrukt dat er vooruitgang is, maar dat de zorgen van bewoners serieus blijven meetellen. “We begrijpen dat er nog zorgen zijn, zoals de wachttijden en de onzekerheid die bewoners ervaren. We zijn ons daarvan bewust en zetten alles op alles om deze zorgen aan te pakken, zodat we het beter doen voor de Groningers.”
Twee auto's zijn donderdagavond op elkaar geknald op de N370 tussen oprit Peizerweg en het…
De komende dagen is er veel bewolking met af en toe kans op lichte regen.…
De gemeente werkt op dit moment aan een vlonder in de Gorechtvijver in de Oosterparkwijk.…
Op de A28 tussen Groningen en Haren vond donderdag rond 17.45 uur een forse kop-staartbotsing…
Op de A7 ter hoogte van Hoogkerk vond donderdagavond een kop-staartaanrijding plaats tussen twee voertuigen.…
Sportmogelijkheden creëren voor mensen met een lichamelijke beperking. Dat is de missie van de 43-jarige…