Foto: promotieposter Pathé Groningen
De films Barbie en Oppenheimer gingen ruim twee weken geleden in première en trokken zowel landelijk als lokaal veel bezoekers naar de bioscoop.
Dat het om twee heel verschillende films gaat is duidelijk. Waarbij de ene film het moet hebben van een barbiepop, gaat de andere film over een realistisch verhaal. Volgens Esther Daems, manager van Pathé Groningen, is Barbie niet alleen zo populair omdat het over een zeer bekend merk gaat. De film bevat ook een boodschap en het is ‘een beetje een gekkige film’. Thema’s zoals feminisme spelen een grote rol in deze film en dat maakt dit werk een manifest.
‘De populariteit was wel verrassend, zowel voor Barbie als Oppenheimer’, vertelt Daems. De landelijke bioscoopcijfers liegen er niet om: In de eerste week waren er 540.000 bezoekers en in de tweede week tikte de teller 560.000 bezoekers aan. Een record volgens Daems.
Volgens Esther is de invloed van de stakingen door acteurs in Hollywood nog niet te overzien. Daems ziet de toekomst van de filmindustrie met vertrouwen tegemoet, want de afgelopen vier jaar waren ook moeilijke tijden die ze overwonnen hebben.
Esther Daems was te gast tijdens de OOG ochtendshow:
Net als vorige week speelde FC Lewenborg weer een zeer amusante wedstrijd in de nacompetitie.…
Omlandia speelt de finale voor een plek in de derde klasse. Lycurgus degradeerde zaterdag naar…
In Haren vond zaterdag de 48ste editie van de Zomermarkt plaats. Op de Rijksstraatweg in…
Een kledingwinkel aan de Vismarkt is zaterdag aan het einde van de middag ontruimd nadat…
De nacompetitiewedstrijd Oosterparkers – VCG voor een plek in de vierde klasse werd zaterdag ruim…
Op Groningen Airport Eelde is zaterdag de eerste rechtstreekse vlucht naar Ierland vertrokken. De nieuwe…