De inwoners van Groningen zijn over het algemeen tevreden over de Wmo-voorzieningen. Dat blijkt uit onderzoek van de gemeente.
Het gaat om zaken als begeleiding, huishoudelijke hulp, hulpmiddelen, woningaanpassingen en collectief vervoer. De deelnemers aan het onderzoek zijn ongeveer net zo positief over de dienstverlening als in 2021. Wel is de bekendheid met de onafhankelijke cliëntondersteuning nog altijd onvoldoende. Dankzij extra geld van het Rijk kan de bekendheid nog vergroot worden.
Het collectief vervoer draait om Wmo-vervoer, leerlingenvervoer en het Hubtaxivervoer. De waardering hiervoor is volgens de gemeente relatief hoog. De stiptheid, reisduur en wachttijd worden in Groningen echter sterk negatief beïnvloed door de vele wegwerkzaamheden en omleidingen. Bovendien kampen de vervoerders met tekorten aan personeel en een hoog ziekteverzuim.
De klachtenhandeling wordt echter minder goed gewaardeerd. Een klacht kan bijvoorbeeld terecht zijn, maar herstel van een late rit is bijvoorbeeld niet mogelijk.
De zon maakt de komende dagen vaker plaats voor bewolking met kans op regen- en…
Een plan van het CDA om in de gemeente een plusvariant uit te werken, waarbij…
Het KNMI waarschuwt op pinkstermaandag voor onweersbuien. Voor de provincie Groningen is een 'code geel'…
De witwangstern wordt niet vaak in Nederland gezien. Dit voorjaar zijn er 35 paartjes neergestreken…
Kunstenaar Wilma Vissers uit Stad heeft er een bijzonder avontuur opzitten. De afgelopen periode exposeerde…
Het is Donar zondagmiddag in Den Bosch niet gelukt om wederom te stunten. Het werd…