Ondanks het bijzonder slechte seizoen en de aanstaande degradatie heeft FC Groningen het afgelopen jaar niet ingeboet qua populariteit.
Dat blijkt uit het Sportsector Merkenonderzoek 2023 van Hendrik Beerda Brand Consultancy. De club handhaafde zich het afgelopen jaar gewoon op de tiende plek van Nederland als het gaat om populariteit van Nederlandse sportclubs. De Euroborg handhaaft zich op de zeventiende plaats als het gaat om de populariteit van sportaccommodaties.
Dat Groningen zich op de tiende plek handhaaft op de lijst is opvallend, kijkend naar andere voetbalclubs op de lijst. Het zware jaar van Ajax heeft bijvoorbeeld zijn weerslag in de ranglijst, waar Feyenoord en PSV de Amsterdamse club nu naar de kroon steken. Dat Feyenoord bovenaan staan, gebeurde voor het laatst in 2012 en 2016. Maar PSV stond, sinds het begin van de ranking, nooit boven Ajax.
Het Sportsector Merkenonderzoek is met de Universiteit van Amsterdam ontwikkeld en wordt sinds 2010 uitgevoerd. Sindsdien zijn 66.000 respondenten ondervraagd over de reputatie en groeipotentie van alle sportorganisaties die in Nederland actief zijn.
De vrouwen van Drs. Vijfje hebben vrijdagavond in Amsterdam met 3-1 verloren van Os Lusitanos.…
De afwisseling van zon en wolkenvelden van vrijdag zet zich komend weekend door. Ook de…
Na Club Bordeaux laat burgemeester Koen Schuiling ook de Vinkhuizen Bar de deuren dicht houden.…
Het nieuwe munitiedepot van Defensie zal waarschijnlijk niet in het aardbevingsgebied in Groningen komen. Staatssecretaris…
Wordt het een terugkeer van Donald Trump of zal Kamala Harris de eerste vrouwelijke president…
Vanaf volgende week voert Waterschap Noorderzijlvest, in samenwerking met de gemeente Groningen, werkzaamheden uit aan…