In de Martinikerk ging maandagmiddag de tiende editie van de Noord-Nederlandse horecabeurs van start, die sinds vorig jaar bekend staat als de Horeca Xperience.
“We hebben in de jaren wat moois opgezet en uitgebouwd door telkens te vernieuwen”, vertelt organisator Joris van Berkel. “Net als ons event is de horeca onderhevig aan verandering en trends en daar moet je feeling mee hebben en in mee gaan. We begonnen tien jaar geleden met een tapwedstrijd en een paar standjes in Huize Maas, waar zo’n honderdvijftig bezoekers op afkwamen. Dit jaar beslaat ons event de hele Martinikerk een verwelkomen wij zo’n tweeduizend bezoekers. Een flexibel team, veel vaste exposanten die met ons meedenken, aanpassingsvermogen en het enthousiasme van de Groninger horeca spelen een grote rol bij dit succes.”
Proeven, vragen stellen, inspiratie op doen, er was van alles te beleven voor de bezoeker. Het jaarlijks terugkerende horeca-belevingsplein werd dit jaar ingericht door groothandels Bidfood, Schiava en Sligro. Nieuw zijnbrouwers Dockum, de Amsterdamse brouwerij ’t IJ en de Texelse bierbrouwerij. Net als ieder jaar zijn ook de ‘Klaar-Af-Kook’ wedstrijd en de Tapwedstrijd weer onderdeel van de beurs, met dit jaar onder andere Marleen Brouwer (sterrestaurant Noor) en Henrice Dijks (Hotel Restaurant Halbert) in de jury.
De laatste dagen voor het weekend blijven onverminderd fris, met een weerbeeld waar wolkenvelden de…
De bewoners van het Betonbos moeten uiterlijk komende zomer hun plek verlaten hebben. Daarnaast vindt…
Het provinciebestuur vertrouwt erop dat de gemeente Groningen over de brug komt rond de meerkosten…
De afgelopen week is de busonderdoorgang achter het Hoofdstation leeggepompt. Dat kon, nadat duikers bevestigden…
Een klein beetje geluk was er woensdagavond voor een fietser die een uiterst nare situatie…
Het is tijd om stevige maatregelen te nemen tegen de toenemende criminaliteit en de bijbehorende schiet-…