Het wordt steeds lastiger om een openbare laadpaal aan te vragen in de gemeente, zo stelt Andrea Poelstra-Bos. Dat past volgens het D66-raadslid niet bij een gemeente als Groningen, die nu volop gaat voor ‘groen en duurzaam’.
Een week geleden maakte de Nationale Agenda Laadinfrastructuur een onderzoek openbaar, waaruit blijkt dat de gemiddelde afstand tot een laadpaal in Groningen zo’n 300 meter groter is dan in andere grote steden in Nederland. Daar komt volgens Poelstra-Bos bij dat het in Groningen steeds langer duurt voordat de gemeente toestemming geeft om nieuwe laadpalen te plaatsen.
D66 stelt daarom schriftelijke vragen aan het college om de plaatsing van laadpalen sneller en beter te laten plaatsvinden. “Waarom moeten inwoners dan twee jaar wachten op een laadpaal?”, vraagt Poelstra-Bos zich af. “Als wij echt willen dat inwoners gaan voor duurzaam vervoer, waarom wordt het dan zo onmogelijk gemaakt om een eigen voertuig op te laden?”
Veel jongeren in het aardbevingsgebied voelen altijd stress en verliezen vertrouwen in zichzelf en in…
Tot en met het weekend wordt het iedere dag één of twee graden warmer. Het…
De gemeenteraad gaat instemmen met een voorstel van het College om vanaf 1 april 2025…
In tegenstelling tot studentenverenigingen in Groningen ziet het gemeentebestuur geen grootschalige ombouw van studentenkamers naar…
De komende jaren ligt er een grote uitdaging op tafel rond de huisvesting van kwetsbare…
Na de DDoS-aanval op de website van de provincie Groningen van maandag werd dinsdag ook…