Bij de huidige politiek ontbreekt elk niveau van ambitie en vechtlust om het openbaar vervoer per spoor in het noorden op dezelfde kwaliteit te krijgen als de rest van ons land. Dat stellen de noordelijke afdelingen van Rover.
De afdelingen Groningen, Friesland en Drenthe van de reizigersorganisatie constateren dat vooral op het gebied van het openbaar vervoer per spoor een schaalsprong nodig is. Zo zijn de voorstellen voor de Nedersaksenlijn eerder een minachting van de reiziger dan een compliment, aldus Rover. Het gaat hier om meer dan alleen de lijn Groningen – Emmen. Het gaat feitelijk om de lijn van Groningen naar Enschede, Arnhem en Nijmegen.
Verder schiet het ook niet op met de Lelylijn en de Wunderline. Rover ergert zich aan uitspraken van de baas van Prorail. De reizigersorganisatie heeft het over ‘randstedelijke arrogantie’ en vakmatige incompetentie.
Volgens Pro Bahn, de Duitse zusterorganisatie van Rover, is er dringend behoefte aan elektrificatie van het hele treintraject tussen Groningen en Duitsland. Anders is het maar de vraag of er ooit nog een elektrische trein van Groningen naar Bremen gaat rijden. Pro Bahn ziet niets in waterstoftreinen: ze zijn duur en niet efficiënt.
Op de Helper Brink heeft donderdagmiddag rond 17:00 uur een automobilist een bestelbusje geramd. Vervolgens…
Het voormalige Vapiano-pand aan de Nieuwe Markt heeft een tijdelijke nieuwe bestemming. Het pand vormt…
Er komen vier nieuwe energiezuinige sociale huurwoningen aan de Molenkampsteeg in Haren. Donderdagmiddag gaf Dik…
In aanloop naar 4 en 5 mei worden rondleidingen verzorgd over zestien Groningse verzetsstrijders die…
De twee mannen die worden verdacht van het aanrijden van een kind, dinsdagavond rond zes…
Er breekt een zeer spannende speelronde aan voor FC Groningen. De ploeg van trainer Dick…