“Kortzichtig”. Zo noemt Ton Schroor, voorzitter van de werkgeversorganisatie VNO-NCW, de uitspraak van ProRail dat eerst het spoornet opgeknapt moet worden voordat de Lelylijn er komt.
Prorail directeur John Voppen wil een miljard extra van het kabinet. Als dat geld er niet komt gaat dat ten koste van de nieuwe spoorlijnen, waaronder de Lelylijn.
Schroor noemt de snelle verbinding tussen het noorden en de Randstad een belangrijk onderdeel van de nieuwe infrastructuur. Zo kunnen door de snelle verbinding mensen in het noorden gaan wonen en in het westen werken. Schroor vindt de verbinding zo belangrijk dat die zelfs versneld aangelegd moet worden.
Ook vindt hij dat Prorail er helemaal niet over gaat of de Lelylijn wel of niet aangelegd wordt. Prorail moet in zijn ogen zelf de zaken op orde hebben in plaats van een greep in de kassa van het kabinet te willen doen.
Het blijft momenteel vrij druk in en rond de stad, vanwege de aanpak van de…
De meikermis is in volle gang in de Groninger binnenstad. De woonwagens van het kermisgezelschap…
Hoeveel geld je kwijt bent voor een huwelijksceremonie in het gemeentehuis kan lokaal sterk verschillen.…
Bewoners van de Korrewegwijk en De Hoogte sluiten komende vrijdag het 'jaar van Anno Smith'…
FC Groningen heeft de vrije verkoop van seizoenkaarten voor het seizoen 2024/2025 stilgelegd. Er is…
De aanleg van de Lelylijn en de Nedersaksenlijn zijn opgenomen in het regeerakkoord van de…