Foto: CIGO Vinkhuizen via Facebook
Anita Thoma uit Vinkhuizen kreeg donderdagmiddag een grote bos bloemen van een trouwe klant. De eigenaresse van de CIGO-winkel in het winkelcentrum van Vinkhuizen wist te voorkomen dat de oudere dame het slachtoffer werd van fraude met Paysafe-kaarten.
De klant had een WhatsApp-bericht gekregen uit naam van haar dochter, waarin stond dat haar telefoon kapot was. De vrouw werd door haar ‘dochter’ (in werkelijkheid een oplichter) gevraagd om voor zeshonderd euro aan Paysafe-kaarten te kopen voor een nieuwe mobiel. De dame moest de nummers op de kaarten doorsturen naar haar ‘dochter’.
De vrouw ging naar de CIGO-winkel om de kaarten aan te schaffen. Nadat eigenaresse Anita het verhaal aanhoorde, werd haar snel duidelijk dat er iets niet in de haak was. Een kort telefoontje naar de dochter bevestigde het vermoeden, zij wist van niks. Daarop deed de klant meteen aangifte.
De actie kwam Anita Thoma op mooie woorden te staan, nadat de winkel het incident deelde via Facebook. Donderdagmiddag kwam de van fraude geredde dame ook persoonlijk haar dank uitten aan de onderneemster, inclusief een bos bloemen voor de hulpvaardige winkeleigenaresse.
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…