Enkele buxushagen in de Prinsentuin - Foto: Jan Geerling via Wikimedia Commons (CC 4.0 SA)
Al het toeristische aanbod in onze provincie is vanaf maart volgend jaar te vinden op één plek: ‘visitgroningen.nl.’ Het gaat om bezienswaardigheden, restaurants en hotels.
De provincie, Vereniging Groninger Gemeenten, Marketing Groningen en een aantal regionale marketingorganisaties gaan daarvoor intensiever samenwerken. Ze presenteren straks al het moois van de provincie op die ene website. Wie een bezoek brengt aan onze provincie kan straks op ‘visitgroningen.nl’ zoeken naar de beste bezienswaardigheden, uitjes, restaurants en overnachtingen. Dat heeft veel voordelen voor de bezoekers. Die hoeven niet meer te zoeken in allerlei websites.
Visitgroningen.nl wordt ingedeeld in zeven toeristische regio’s: Waddenland, Westerkwartier, Westerwolde, Eemsdelta, Oldambt, Midden-Groningen en Veenkoloniën. Het uitgesproken karakter van elke regio moet ook terugkomen in het toeristische aanbod.
De opvolger van Lilian Marijnissen als fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer wordt…
Het Plaatselijk Belang Glimmen is boos op Groningen Airport Eelde. Ze voelen zich niet gehoord…
De basketballers van Donar hebben zaterdagavond in eigen huis eenvoudig gewonnen van Den Helder Suns.…
Nova Tech Lycurgus heeft zaterdagavond zonder veel moeite gewonnen van Scherp in Packaging ZVH. Het…
Oranje Nassau won zaterdagmiddag in eigen huis de topper in de eerste klasse J van…
Gorecht won zaterdagmiddag in de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop in de tweede klasse J…