Al het toeristische aanbod in onze provincie is vanaf maart volgend jaar te vinden op één plek: ‘visitgroningen.nl.’ Het gaat om bezienswaardigheden, restaurants en hotels.
De provincie, Vereniging Groninger Gemeenten, Marketing Groningen en een aantal regionale marketingorganisaties gaan daarvoor intensiever samenwerken. Ze presenteren straks al het moois van de provincie op die ene website. Wie een bezoek brengt aan onze provincie kan straks op ‘visitgroningen.nl’ zoeken naar de beste bezienswaardigheden, uitjes, restaurants en overnachtingen. Dat heeft veel voordelen voor de bezoekers. Die hoeven niet meer te zoeken in allerlei websites.
Visitgroningen.nl wordt ingedeeld in zeven toeristische regio’s: Waddenland, Westerkwartier, Westerwolde, Eemsdelta, Oldambt, Midden-Groningen en Veenkoloniën. Het uitgesproken karakter van elke regio moet ook terugkomen in het toeristische aanbod.
Hotel Schimmelpenninck Huys maakt een doorstart na het faillissement van afgelopen maandag. Bakkerij Broodhuys maakt…
Aan de Vrydemalaan is donderdagavond één persoon aangehouden in één van de containerwoningen voor studenten.…
Vrijdag is er eerst nog af en toe zon, vooral ten noorden van de Stad,…
Meerdere op- en afritten van de dubbele rotondes ter hoogte van de Laan Corpus den…
De fractie van de ChristenUnie poetste deze donderdag Stolpersteine in Groningen en Ten Boer. Dit…
Op de Helper Brink heeft donderdagmiddag rond 17:00 uur een automobilist een bestelbusje geramd. Vervolgens…